Els claustres dels cinc centres educatius públics de Tàrrega han acordat aturar les sortides i colònies per al curs vinent. Es tracta de les escoles d’educació primària Àngel Guimerà, Jacint Verdaguer i Maria-Mercè Marçal, i dels instituts de secundària Alfons Costafreda i Manuel de Pedrolo. D’aquesta manera, se sumen al manifest ‘Aturem les sortides educatives’ que ja suma prop de 550 centres adherits del país i des de l’Assemblea de Docents Urgell-Segarra defensen que ho fan “davant la degradació constant de l’educació pública i de les condicions laborals”.
L’assemblea també fa una crida a altres centres a fer públiques les seves decisions, a coordinar-se territorialment i a sumar-se a les mobilitzacions i vagues convocades aquest curs.
Des de l’Assemblea de Docents Urgell-Segarra afirmen que “aquesta decisió no és una renúncia”. “No abandonem la nostra vocació ni el valor pedagògic d’aquestes activitats. Al contrari: defensem l’educació pública cada dia però amb la fermesa que la situació exigeix”, afegeixen.
A més, consideren que “és una mesura de pressió legítima” davant una realitat que fa anys que els docents arrosseguen i que, segons diuen, “ha esdevingut insostenible”. En aquest sentit, assenyalen que les sortides i colònies “impliquen una enorme responsabilitat personal i professional, disponibilitat absoluta fora de l’horari laboral i hores extres no compensades que se sumen a una càrrega de treball ja insostenible”.














