Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Global Sumud Flotilla ajorna la sortida de Barcelona fins que “el temps ho permeti”

ERC afirma que els activistes “faran el que els estats no estan fent” i els Comuns demanen protecció al Govern espanyol

FOTO_ EFE El clima va impedir que la flotilla pogués sortir de Barcelona

ARTICLES - ZONA 2

La Global Sumud Flotilla va ajornar la sortida ahir des de Barcelona a aigües internacionals per a quan “la meteorologia ho permeti”. Així ho va dir un dels membres de la missió, Thiago Ávila, des del Moll de la Fusta de Barcelona, on hi ha 39 embarcacions atracades per salpar cap a Gaza.
Ávila va justificar la decisió per qüestions de “seguretat” i va assegurar que no volen repetir el que va passar en l’altra missió, duta a terme a l’octubre, quan les naus van haver de fer de marxa enrere poques hores després de salpar. La comitiva va sortir de totes maneres de la capital catalana de forma simbòlica, per anar a un altre port de la ciutat.
En la roda de premsa prèvia a la partida, el director d’Open Arms, Óscar Camps, va carregar contra el “cinisme” d’Europa, per un doble discurs sobre els drets humans. Considera que és “un continent envellit amb una malaltia particular: ha perdut el sentit del ridícul”. Camps, però, va assenyalar que la gent que “s’embarca avui no només porta ajuda humanitària, també la poca humanitat que li queda a Europa”.
El regidor d’ERC a Barcelona Jordi Coronas va assegurar ahir que els participants de la flotilla “faran el que els estats no estan fent, portar l’ajuda humanitària a Palestina, obrir el corredor”. Va mostrar també l’esperança que “aquesta vegada sí arribin a les costes de Gaza”. Mentrestant, els Comuns van demanar al Govern espanyol l’enviament d’una fragata militar que protegeixi la flotilla en tot el seu viatge. L’eurodiputat de la formació, Jaume Asens, va exigir a l’Executiu central que “protegeixi des de l’inici els drets dels ciutadans espanyols i la resta de ciutadans europeus”.
També hi era la diputada de la CUP Pilar Castillejo, que va reclamar al Govern que “exerceixi la seva sobirania” i impulsi “accions reals de boicot, de desinversió i de sancions contra Israel”. Castillejo es va mostrar “molt orgullosa del poble català”, que “torna a demostrar la seva solidaritat amb Palestina en aquesta lluita de pobles germans”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12