Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Soses celebra les Apol·lònies amb una edició ‘remember’ i solidària

Hi haurà una exposició, desfilada i música per recaptar fons contra el càncer de mamà i reivindicar set dècades d’història

FOTO_ R.A. Imatge de les Apol·lònies de l’any 1986

ARTICLES - ZONA 2

eSoses reviurà aquest dissabte la tradició de les Apol·lònies i ho farà amb una edició especial amb la qual vol recuperar la història d’aquesta festa arrelada al municipi des de fa més de set dècades. L’esdeveniment tindrà un marcat vessant solidari, ja que tots els beneficis de la jornada es destinaran a l’Associació Contra el Càncer de Mama de Lleida (ADIMA). La festa de les Apol·lònies es remunta, com a mínim, a l’any 1950. Inicialment, les protagonistes eren les joves que complien 18 anys, tot i que amb el pas del temps l’edat es va modificar i actualment hi participen noies de 16 anys. En els darrers anys, i a causa de la disminució de participants, la celebració s’organitza cada dos anys agrupant dues generacions, va explicar una de les impulsores d’aquesta jornada.

Aquest 2026, any en què no tocaria celebració ordinària, un grup de veïnes del municipi, ha impulsat una edició commemorativa, sota el nom de ‘Remember Apol·lònies’, amb l’objectiu de fer memòria i posar en valor la trajectòria de la festa. Una de les impulsores va detallar que durant mesos han recopilat fotografies, vestits i testimonis de diferents generacions d’Apol·lònies, arribant a reunir una setantena de vestits, que es podran veure en una exposició. La jornada començarà a les 11.00 hores, a la Sala d’Actes, amb una mostra de fotografies i indumentàries històriques que repassaran l’evolució de la celebració. A les 12.00 hores hi haurà un vermut musical amb sorteig de productes cedits per empreses col·laboradores.

A la tarda, a les 17.00 hores, la Sala del Ball, acollirà la desfilada dels vestits, que seran lluïts per veïnes, així com per futures Apol·lònies. La celebració continuarà amb un vespreig, que estarà amenitzat pel grup Finder Music Band i un discjòquei local. L’entrada per gaudir de la desfilada i la música tindrà un preu de cinc euros, i la recaptació, juntament amb els beneficis que s’obtinguin de la barra i els food trucks, es destinarà de manera íntegra a la causa solidària. Més enllà de la programació festiva, la iniciativa també ha tingut un impacte emocional al poble, el qual “està revolucionat”, i ha propiciat retrobaments entre persones que feia anys que no es veien. “Serà un dia molt bonic”, asseguren des de l’organització de l’esdeveniment.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12