Prop de 90 estudiants d’ESO i Batxillerat de l’Institut Escola Magraners i l’INS Samuel Gili i Gaya participen en el programa artístic, educatiu i territorial Mapadeball, que proposa a joves d’educació secundària “viure un procés de creació contemporània a través del llenguatge del moviment i la dansa”. És el primer cop que Lleida s’uneix a aquesta iniciativa, que aquest curs es duu a terme a centres educatius d’11 ciutats catalanes.
El programa, que compta amb la col·laboració de la Paeria de Lleida, té per objectiu introduir, promoure i donar a conèixer la dansa contemporània entre el públic jove, “fomentant valors com la participació, la inclusió, la cooperació i la creació compartida”.
A Lleida, l’alumnat treballa la proposta escènica ‘Altres mirades’, de les coreògrafes Claudia Moreso i Noemí Ventura. El projecte compta amb l’acompanyament i l’adaptació de l’artista lleidatana Sandra Macià. El resultat es podrà veure el 16 d’abril al Teatre de la Llotja, a les 20 hores, en una sessió oberta al públic i d’accés lliure.
El projecte artístic de Moreso i Ventura “explora com ens percebem i ens relacionem a través del moviment mentre investiguem les relacions humanes des de la dansa”.














