Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Govern vol una compensació econòmica per la crisi a Rodalies

Els trajectes entre Cervera i Terrassa i entre Vinaixa i Sant Vicenç de Calders o Reus es continuaven cobrint ahir amb autocars

FOTO_Rodrigo Jiménez (EFE) El representant dels maquinistes, després de la reunió

ARTICLES - ZONA 2

La consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero, va asegurar ahir al 3Cat que la Generalitat negocia amb el Govern espanyol compensacions econòmiques pels recursos que l’administració catalana ha hagut de desemborsar aquestes dues darreres setmanes per afrontar la crisi a Rodalies, com ara la contractació d’informadors o de busos i altres mesures d’urgència fetes per la Generalitat.

Mentre, el ministeri de Transports d’Óscar Puente ha decidit crear una unitat específica per reforçar el “manteniment preventiu” de Rodalies i anticipar-se a possibles incidències de la xarxa.  En concret, tindrà competències sobre tota Catalunya i la seva xarxa ferroviària, amb equips tècnics que treballaran en exclusiva en les línies R1, R2 i R4, així com en els túnels de Barcelona.

A més, Renfe va rellevar la directora general d’Innovació, Sostenibilitat i Transformació Digital, Sonia Araujo, en plena crisi de la companyia pública de transport ferroviari arran dels accidents i tot apunta a discrepances amb els seus superiors.

El servei de Rodalies va continuar ahir amb problemes, amb demores de més d’una hora a l’R11, de 40 minuts a les línies R15 i R17, de 25 minuts a l’R16 o de 20 minuts a l’R1 i l’R4.

Pel que fa a les línies de Lleida, l’RL4 mantenia el servei ferroviari entre Lleida i Cervera, i des d’aquí a Terrassa Estació del Nord es fa en autobús. A l’R13 i l’R14, el servei es prestava en tren entre Lleida i Vinaixa, mentre que a partir d’aquest punt els viatgers continuaven el trajecte en bus fins a Sant Vicenç de Calders (R13) i Reus (R14).

Els sindicats ferroviaris mantenen la convocatòria de vaga després de reunir-se amb el ministre

Els representants de CCOO, UGT i Semaf van sortir de la reunió celebrada ahir amb el ministre de Transports, Óscar Puente, amb la voluntat de mantenir la vaga anunciada pels dies 9, 10 i 11 de febrer. Segons van dir en sortir de la trobada, “mantenim la convocatòria de vaga perquè encara no tenim resposta a les nostres reivindicacions”, va exposar la representant de CCOO, Pepa Páez. El secretari general del sindicat de maquinistes Semaf, Diego Martín, va apuntar que la cita havia estat una “primera presa de contacte” per explicar a Puente els problemes i el “malestar” que hi ha en un sector .

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12