El Govern i la Generalitat han acordat doblar la inversió per al manteniment de la infraestructura de Rodalies en els propers cinc anys, amb uns 1.340 milions d’euros, dins del nou pla Rodalies 2026-2030 que van anunciar ahir les dues administracions.
El secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, i la consellera de Territori, Sílvia Paneque, van anunciar que, en total, entre el 2020 i el 2030 s’invertiran 8.000 milions d’euros a Rodalies.
Després d’una revisió del pla per al 2026-2030, el Govern augmentarà el volum d’inversió en 1.691 milions d’euros, un increment del 21%.
Dins de l’augment pressupostari, el Govern va voler destacar que, en total, destinaran 2.243 milions d’euros per al programa de reposició d’actius, és a dir, al manteniment i la seguretat de la xarxa ferroviària. Paneque va assegurar que això significa que per als propers anys “gairebé es dobli” el que s’havia destinat a aquesta partida a l’últim quinquenni del pla, que inicialment comptava amb 1.018 milions d’euros per als propers 10 anys.
La revisió del pla 2026-2030 preveu que s’hi incorporin 53 nous trens i es facin 287 noves actuacions per millorar la infraestructura de túnels, vies i ponts, entre d’altres.
Paneque va precisar que el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, ha assumit provisionalment la funció de responsable de Rodalies.













