El president del Govern, Pedro Sánchez, va anunciar ahir un reial decret llei en matèria d’habitatge amb una bonificació fiscal del 100% a l’IRPF per als propietaris que no pugin el preu del lloguer, una mesura que Sumar va assegurar que no recolzarà al Congrés, igual que Podem i EH Bildu.
Segons va dir, es fixaran condicions més estrictes per al lloguer de temporada i un règim sancionador per als que incompleixin la regulació estatal de lloguers de curta durada. Per posar fre a l’abús del lloguer d’habitacions, s’establirà que la suma de la renda de totes no podrà superar el preu del contracte de l’habitatge complet i en zones tensionades s’aplicaran els mecanismes de control de preus que recull la llei d’habitatge.
Des de Sumar, els seus socis al Govern de coalició, van rebutjar els incentius fiscals als propietaris i van avançar que en aquests termes la proposta del PSOE no comptarà amb el seu suport al Parlament. “Regalar diners públics als rendistes és un greu error”, va subratllar la líder de Sumar, Yolanda Díaz, vicepresidenta segona del Govern i ministra de Treball i Economia Social.
Per la seva banda, el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, va presentae ahir el pla d’habitatge del partit, que planteja vincular el model de finançament autonòmic i les regles de despesa dels excedents dels ajuntaments a l’impuls de polítiques d’habitatge.
En un acte a Barcelona, Feijóo va desgranar les mesures per “iniciar la construcció d’un milió d’habitatges”, com reduir els tràmits per concedir les llicències de construcció per a un habitatge, amb un silenci administratiu positiu passats 90 dies, baixar l’IVA i l’impost de transmissions patrimonials del 10 al 4% per als joves que compren el seu primer habitatge, endurir les sancions penals per ocupar habitatges o un pla formatiu i d’ocupació davant l’escassetat de mà d’obra.













