El consum de televisió tradicional ha continuat en 2025 el seu descens dels últims anys i ha marcat el mínim anual en més de tres dècades, en caure fins als 161 minuts per persona i dia, deu minuts menys que en 2024, segons les dades publicades aquest divendres per la consultora Barlovento.
Des que el 1992 es va publicar per primera vegada aquest informe, mai la mitjana de temps havia estat tan baixa, després d’haver marcat el rècord el 2012, amb 246 minuts, i iniciar llavors un descens anual que només es va alterar l’any del confinament per la pandèmia, 2020. Una evolució contrària ha tingut l’edat mitjana de l’espectador amb un augment en els últims anys, i que el 2025 es manté en 58 anys, màxim anual de la sèrie. La mitjana de temps dedicat a altres usos del televisor diferents a la televisió tradicional va ser de 53 minuts, també màxim anual.
L’informe, a partir de les dades de l’empresa Kantar també analitza les xifres d’audiència. Per cadenes, la líder de 2025 per quart any consecutiu ha estat Antena 3, amb una quota mitjana del 12,8%, seguida de La 1 de TVE, amb l’11%, la seva millor dada en els últims tretze anys. Telecinco marca el seu mínim anual, amb una quota mitjana del 9,5%. Les autonòmiques, que han registrat el 8,5%, laSexta el 6,3%, Cuatro el 5,8% i La 2 el 3%.
El conjunt de les temàtiques de pagament ha marcat el seu cinquè rècord anual consecutiu en quota i aconsegueix un 11,4%. Netflix i Prime Video són les plataformes amb més penetració en el mercat espanyol, amb accés del 52,6 i 50,2% de la població, respectivament; per davant de Youtube (37,8%), Movistar+ (25,6%) i Disney+ (23,6%). El consum diari de les plataformes ha augmentat fins als 74 minuts per persona i dia i l’edat mitjana és de 50 anys.














