Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Pla de 3 milions per millorar la biodiversitat del Canal d’Urgell

L’actuació s’iniciarà al gener amb la rehabilitació de la casella número 8 i es projecta crear una via verda

FOTO_ C.B.P. Imatge de la casella número 8 al Palau d’Anglesola

ARTICLES - ZONA 2

La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) invertirà 3 milions d’euros en la millora de la biodiversitat dels Canals d’Urgell i la rehabilitació del seu patrimoni. El projecte s’iniciarà el proper gener amb la restauració de la Casella número 8 al Palau d’Anglesola, que es convertirà en la seu de la plataforma Canal Viu.

Aquesta intervenció, que compta amb un pressupost superior als 200.000 euros, permetrà recuperar els elements constructius originals d’aquesta edificació de 80 metres quadrats, actualment en desús. Històricament, aquestes “casilles” eren els habitatges dels canalers o guardes que vetllaven pel manteniment de l’aigua. Un cop rehabilitada, la número 8 serà cedida a l’Ajuntament del Palau d’Anglesola i es convertirà en la seu de la plataforma Canal Viu, una xarxa que agrupa 13 entitats vinculades als canals. L’objectiu és destinar l’espai com a Aula de Natura i Centre d’Interpretació de les Caselles del Canal, amb la vocació educativa i de divulgació ambiental.

El president de la Comunitat de Regants dels Canals d’Urgell, Amadeu Ros, va destacar la importància d’aquesta actuació que no suposarà cap cost per als regants. Ros va explicar que aquesta mesura forma part d’una avaluació ambiental més àmplia lligada al projecte de modernització del canal. El president va remarcar que hi ha unes 60 caselles al llarg del recorregut, moltes d’elles recuperables, i que la intenció és que les futures cessions a ajuntaments compleixin sempre finalitats culturals o ambientals. A més de la restauració patrimonial, el projecte inclou la instal·lació de cinc estacions d’aforament per controlar els retorns de reg, amb una inversió de 500.000 euros. Una d’aquestes estacions, al riu Corp, disposarà de sensors per mesurar paràmetres com la terbolesa o els nitrats.

Ros també va explicar que un dels eixos centrals de l’estratègia de modernització i recuperació ambiental és la creació d’una via verda que aprofitarà els camins laterals del canal, coneguts com a banquetes. Es pretén convertir la infraestructura en un espai per al lleure, l’esport i la natura, amb una via verda permeti recórrer i interconnectar els 325 quilòmetres de traçat que sumen el Canal Principal i l’Auxiliar.

El projecte contempla l’adequació dels camins per a passejar o anar amb bicicleta i es preveuen actuacions de plantació d’arbres per millorar l’entorn natural. Ros va dir que ja es tenen definides diferents zones d’actuació prioritàries en punts com l’Urgell, Juneda i Mollerussa i que la via verda servirà de nexe d’unió entre les caselles recuperades, que funcionaran com a punts d’interès cultural, educatiu o ambiental.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12