El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el vicepresident Agustí Jiménez, acompanyats d’altres diputats, han explicat, amb motiu de la trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació, que el procés per agilitzar els tràmits administratius de la Diputació segueix en marxa. “És un compromís que vam adquirir aquest mandat, fruit de l’acord de Govern: agilitzar els processos administratius per millorar l’eficiència davant dels ajuntaments i les entitats”, ha explicat Talarn.
En aquest sentit, el vicepresident, Agustí Jiménez, ha avançat que “ja tenim llum verda per licitar un projecte clau de modernització: el contracte per al subministrament i serveis de la nova solució integral de gestió d’expedients”. Ha explicat que “aquest és un projecte transversal, treballat entre Noves Tecnologies i la Secretaria General, que s’implantarà tant a la Diputació com als seus organismes autònoms, i del qual en vull destacar tres pilars fonamentals”.
Entrant en detall ha ressaltat que “canviem de model: deixem de gestionar ‘papers digitals’ per passar a gestionar dades. O sigui, apostem per la dada i l’automatització. A més, farem la implementació durant el 2026 amb un contracte de més d’1,4 M€, amb la qual cosa ens assegurem un impacte directe als ens locals”.
Per tot plegat, ha assegurat que “millorarem la interoperabilitat. Això vol dir que la relació digital entre els ajuntaments i la Diputació serà molt més fluida, eliminant passos innecessaris”.
Així mateix, Talarn també ha destacat que la institució provincial ha reduït la taxa d’interinatge per sota el 10%, concretament al 9,46%, i retallant substancialment la xifra del 39% que hi havia l’any 2021.
Talarn ha explicat que aquesta reducció s’ha degut als processos d’estabilització i de creació de noves places que s’han anat produint en aquests anys. Així, entre 2023 i 2024 es van resoldre 103 places extraordinàries, estabilitzant-les, i “a l’oferta publica de l’any 2024 es van posar totes les condicions per a fer els processos selectius pertinents per continuar la feina feta, estabilitzant més interins i creant noves places”, ha ressaltat.
Ha recordat que “aquest desembre del 2025 han acabat els darrers nomenaments de funcionaris, i que de l’oferta pública del 2024, el 2025 han pres possessió 131 nous funcionaris de carrera, tant de l’escala general com de l’escala especial. “Aquesta mateixa setmana, el divendres 19 de desembre, donarem la benvinguda als 64 nous treballadors de l’escala especial, que se sumen als 67 de l’escala general que ja havien pres possessió”, ha assenyalat.
Tot plegat, “amb la voluntat de tecnificar i estructurar tots i cadascun dels departaments de la Diputació per tal de donar un millor servei als municipis, que recorren a la Diputació de per poder tirar endavant les seves activitats, així com als professionals que treballen en aquesta casa”.
Talarn ha vinculat aquestes xifres amb el repte d’agilització de processos en la que està immersa la Diputacio, per tal de simplificar burocràcia i donar un millor servei als municipis.














