Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Seat espera produir 300.000 cotxes elèctrics cada any a la seva planta de Martorell

La firma estrena la zona d’assemblatge de bateries, un pas clau per a l’electrificació dels seus models

FOTO_ Àlex Recolons (ACN) Illa i Hereu, amb els responsables de Seat durant l’acte celebrat ahir

ARTICLES - ZONA 2

Seat va inaugurar ahir la planta d’assemblatge de bateries de Martorell, que permetrà fabricar 1.200 sistemes al dia i 300.000 a l’any. L’acte, on va participar el president de la Generalitat, Salvador Illa; i el ministre d’Indústria, Jordi Hereu, va constatar que l’automobilística encara la “recta final” del seu procés d’electrificació i fa un “pas clau” per la producció en sèrie del Cupra Raval, que es presentarà mundialment a Barcelona el pròxim març, i del Volkswagen ID. 

Amb aquesta “transformació”, les instal·lacions del Baix Llobregat tenen l’objectiu d’assolir una capacitat màxima de producció de 600.000 vehicles a l’any, dels quals la meitat podrien ser elèctrics en el futur. Les noves instal·lacions tenen una superfície de 64.000 metres quadrats, l’equivalent a nou camps de futbol, i capacitat per fer l’assemblatge d’un sistema de bateries cada 45 segons.

“Estem preparats per produir cotxes 100% elèctrics ‘Made in Spain’ que faran la mobilitat elèctrica accessible a tot Europa”, va dir el conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt. “El 2022 vaig tornar a Martorell, casa meva, per afrontar el major repte de la meva carrera professional: impulsar l’electrificació de la companyia i del país. I hem arribat fins aquí, ho hem aconseguit”, va afegir.

La planta d’assemblatge de bateries donarà servei “exclusivament” a les línies de producció del Cupra Raval i del Volkswagen ID.Polo a partir del 2026. Els sistemes es traslladaran de forma automatitzada al taller de muntatge a través d’un pont de 600 metres.

Sánchez vol vetar el 2035 la combustió

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha demanat per carta a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que mantingui el veto a la venda de cotxes nous amb motors de combustió des del 2035, en vigílies que l’Executiu comunitari presenti una proposta.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12