La UGT de Lleida va alertar ahir sobre la delicada situació dels convenis col·lectius a la demarcació, que continuen sent, segons el sindicat, dels pitjors i més desfavorits. El sindicat va lamentar que, malgrat ser un territori “extens i complex”, amb sectors econòmics estratègics, els convenis provincials es troben per sota de la resta de Catalunya i, fins i tot, d’Espanya. “La idiosincràsia del territori hauria de traduir-se en condicions més altes, no més baixes”, va exposar ahir la secretària general de la UGT-Terres de Lleida, Joana Mor.
La UGT va destacar alguns dels avenços que han obtingut enguany, com per exemple el tancament del conveni del metall i l’acord assolit a l’abocador de Montoliu, que ha permès desconvocar la vaga prevista pel 29 de desembre gràcies a un increment salarial del 3,3% per al 2025 i un altre 3,3% per al 2026. El sindicat també va assenyalar el transport de viatgers com un dels convenis “més encallats i preocupants”. Segons la UGT, el salari dels conductors d’autobús a Lleida és inferior al de Tarragona, Girona, Barcelona i zones d’Aragó, “No pot ser que la vida d’un xofer de Lleida valgui menys que la d’un de Tarragona”, va criticar Tor, que també va reclamar que hi hagi complements territorials que compensin la complexitat de les rutes i la dispersió geogràfica del territori. De cara a l’any vinent, volen continuar treballant per uns millors convenis, van afirmar. La UGT té previst fer el trasllat a la nova seu de la rambla de Ferran la primavera de l’any vinent. La intenció és que el comitè anual del mes de maig es pugui celebrar a les noves instal·lacions.














