Els Mossos, la Guàrdia Urbana i la Policia Nacional van desarticular el 16 d’octubre una organització presumptament dedicada al tràfic d’éssers humans per a la seva explotació sexual en centres d’estètica i massatges a Barcelona i Marbella. Hi ha 8 detinguts i s’han identificat 21 dones explotades, 18 de les quals van ser alliberades. Les víctimes eren obligades a prostituir-se sense descans, patint agressions físiques i sexuals, i arribant a ser tancades en habitacions amb cadenat, sense accés a lavabo ni menjar o beguda durant dies. Contreien un deute de 6.000 euros que havien de saldar exercint la prostitució tots els dies de la setmana, en centres d’estètica i massatges on es feien serveis sexuals i es venien substàncies estupefaents.
Els policies van fer cinc entrades i escorcolls en immobles i es va decretar el tancament dels dos prostíbuls que simulaven centres d’estètica i massatges.
La xarxa criminal estava formada per vuit persones, d’entre 21 i 46 anys, que operaven principalment a Barcelona i amb una ramificació a Marbella. La majoria de les dones eren captades al seu país d’origen mitjançant enganys i falses promeses de feina a Espanya. La xarxa gestionava el trasllat, rebia les víctimes a la seva arribada i les portava als locals on eren obligades a exercir la prostitució. Els explotadors retenien el 50% dels ingressos, al·legant despeses d’allotjament i manutenció, mantenint-les en endeutament perpetu i dependència total.
Condicions infrahumanes
Les víctimes vivien als prostíbuls i havien d’estar disponibles les 24 hores del dia, set dies a la setmana, fins i tot malaltes o durant el període menstrual. Els responsables exercien un control total, les forçaven a consumir drogues per augmentar el rendiment i les castigaven físicament si es negaven a fer serveis sexuals. Estaven vigilades amb càmeres, amb els documents retinguts i sense llibertat de moviment. Se’ls prohibia sortir, escollir clients o rebutjar serveis, i eren obligades a practicar sexe sense preservatiu.
Algunes víctimes van relatar agressions físiques i sexuals davant la negativa a prostituir-se, arribant a ser tancades en habitacions amb cadenat, sense accés a lavabo ni menjar durant dies. Tampoc se’ls permetia anar al metge per tractar les lesions greus derivades de les agressions.
La xarxa traslladava les víctimes entre Barcelona i Marbella per continuar explotant-les i maximitzar beneficis, ja que en ser anunciades com a ‘novetat’ augmentava la demanda.
D’altra banda, els prostíbuls funcionaven també com a punts de venda i distribució de cocaïna. Els agents van determinar que part dels ingressos procedien d’aquesta activitat. El líder de la xarxa creava empreses per simular una activitat legal, registrant els locals com a centres d’estètica i massatges.
Intervinguts diners, cocaïna, marihuana i telèfons mòbils
Durant els escorcolls, es van intervenir 44.455 euros en efectiu, uns 100 grams de cocaïna, 10.158 de marihuana, una motocicleta, un rellotge Rolex, 11 telèfons mòbils, material informàtic i abundant documentació que els relacionava amb els fets investigats. També es van bloquejar els actius financers de l’organització.
Els detinguts van passar a disposició judicial el 18 d’octubre.














