Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La marca Horta suma 34 negocis i aposta pel relleu generacional

Productors de diferents àmbits s’uneixen al projecte, mentre que critiquen la “destrossa” del camp per culpa dels macroprojectes

Joan Muntané i Joan Blanch amb Fèlix Larrosa, Cristina Morón i dues personalitats de l’Horta / FOTO: Tony Alcántara

ARTICLES - ZONA 2

El primer saló Agrobiotech Innovation Forum continua posicionant Lleida com a referent del sector agroalimentari. Ahir, en el segon dia es va fer valer el ‘cinturó verd’ i el tresor natural de la ciutat: l’Horta. Concretament, es va donar veu a la marca Horta de Lleida, constituïda el 2018 i que, actualment, té 34 negocis adherits. Així ho va indicar Joan Muntané, un dels representants i tècnics de la marca, durant la presentació del projecte a l’Agrobiotech Innovation Forum.

Muntané va afegir, dins del context que viu l’Horta, que els agricultors i productors fan front al repte del relleu generacional, el qual sobrepassa el 20% del total d’explotacions agràries registrades al ‘cinturó verd’. Això, dit d’una altra manera, mostra que vuit de cada 10 agricultors no tenen assegurat el relleu agrari (al voltant del 30% d’aquests vuit són negocis que poden tenir relleu, però no està confirmat). Així, la marca Horta també vol ajudar a la difusió d’aquestas agricultors i productors per poder ajudar a trobar el recanvi. “La marca ofereix un valor afegit perquè els negocis trobin una viabilitat que ajudi a trobar relleus”.

De les 34 empreses que formen part de la firma, 11 són fructícoles (13 si tenim en compte dues cooperatives unides), set que treballen l’horta, cinc de producció bovina, una de porcina i una d’aus. Hi ha una empresa de vins, una de cervesa, dues de melmelades i sucs, una que elabora oli d’oliva. A més a més, hi ha quatre negocis, que tot i no ser ni productors ni agricultors, també en formen part: una pastisseria, dos d’educació ambiental i un càtering. “Tota empresa que estigui dins de la cadena de valor de l’Horta pot unir-s’hi”, va indicar Muntané. En el cas de la pastisseria és una que elabora coques amb productes de l’Horta, per exemple.

Muntané va lloar la casuística de Lleida. “Poques ciutats tenen un espai com l’Horta”, i va dir que municipis com Saragossa o València ja havien creat una marca per impulsar els productors locals. Per això, el representant de la marca va criticar els diversos plans previstos arreu de l’Horta, com parcs solars o obres per la MAT. “Tot el que sigui trinxar el territori és un hàndicap per avançar. No té sentit que destrossem un espai preparat per l’agricultura”, va etzibar Joan Muntané.

Així, la marca Horta continua amb la voluntat de créixer i arribar a més productors que vulguin “diferenciar-se, trobar valor afegit i generar la identitat de l’Horta”.

Melmelades, conserves i sucs, el cas d’innovació a l’Horta de Fruites Blanch

Un dels productors adherits a la marca Horta, Joan Blanch, va explicar el seu cas i com la seva empresa, Fruites Blanch, havia crescut i innovat en el sector fins a situar-se com una de les referents en conserves, melmelades i sucs naturals de la zona. Blanch va dir, com a curiositat, que un dels èxits en innovació de l’empresa, és que té la tipografia pròpia registrada amb la qual va guanyar tres premis globals el 2012. Entre les noves tendències del mercat, Blanch va afirmar que els productes sense sucre “van en augment” des de fa cinc anys.

La marca arriba a 600 clients, als quals els va crear una secció al web on explica totes les fitxes tècniques i mostra les imatges dels productes. Enguany ha presentat les sidres ‘Lo padrí’ i ‘La padrina’ i ahir va dir que presentaria el 2026 una línia de patés vegetals, una altra “tendència a l’alça”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12