El ja famós Black Friday s’acosta, enguany serà el divendres 28 de novembre. Un dia que milions d’espanyols han esperat durant tot l’any per a aprofitar les ofertes que totes les botigues i comerços En línia ofereixen als seus clients, i que any rere any superen fins i tot a les Rebaixes de Nadal. Per això, molts espanyols aprofiten per a comprar alguns regals de Nadal o de Reis, ja que, segons una recent enquesta que www.aladinia.com ha fet entre els seus usuaris, 8 de cada deu espanyols (81%) aprofitaran el Black Friday per a anticipar les seves compres de regals de Nadal i Reis per a aprofitar les ofertes.
Segons l’estudi, la tendència de comprar cada vegada més en aquesta data és clara, ja que un 48% dels espanyols gastaran més enguany que el passat, mentre que un 29% que confessen que gastaran el mateix i un 24% una mica menys. El pressupost que destinaran al Black Friday és de 257 euros de mitjana.
Enguany comprarem una mitjana d’uns cinc productes, en els extrems, un 43% tenen pensat comprar entre una i tres coses, mentre que un 10% pretenen comprar deu o més. Sembla que els espanyols es decanten enguany per l’oci i les experiències, ja que un 26% és el que compraran, seguit d’un 24% que adquiriran electrònica, ordinadors i electrodomèstics, un 21% l’invertiran en moda i calçat, un 20% compraran salut i bellesa, i tan sols un 9% ho farà en llar i decoració.
Un 81% dels espanyols aprofitaran les ofertes per a comprar regals de Nadal i de Reis, per part seva, un 41% també compraran per a regalar en aniversari, un 20% en aniversaris i un 19% ho faran per al regal del dia de l’amic invisible.
Un de cada quatre enquestats (25%) reconeix que comprarà només si els objectes que busquen tenen un 40% de descompte o més, mentre que gairebé quatre de cada deu (36%) comprarà si té un 30%, un 32% si té un 20% i a un 7% els bastarà que el que busquen tingui un 10% de descompte.
La meitat dels espanyols (50%) entra en les webs a la recerca d’alguna oferta o bàner, mentre que un 21% es deixa guiar per les xarxes socials. Un 10% mira a les botigues físiques els dies abans, un altre 10% gràcies als butlletins als quals s’han apuntat i a un 9% els avisa algú com a amics o familiars d’una oferta en el regal que busquen.
I una vegada que arriba el moment de comprar, de nou serà un Black Friday digital, ja que el 47% afirma que farà les seves compres només En línia, per tan sols un 9% que ho farà només en botigues, mentre que el 44% optarà per comprar tant En línia, com en botigues físiques. Per a les compres En línia, el mòbil serà el dispositiu emprat pel 66% d’ells, enfront del 33% que utilitzarà l’ordinador.
El 40% dels espanyols comprarà durant la setmana del Black Friday, ja que pensen que les ofertes són les mateixes, mentre que un 22% només comprarà el mateix divendres. Un 38% ho farà durant tot el mes de novembre, segons comencin a veure ofertes en els productes que els interessen.
Quant a les experiències més sol·licitades, sembla que els espanyols necessiten una mica de relaxació i desconnexió del dia a dia i els problemes, ja que un 31% es decantaran per experiències de balneari i relaxació, mentre que un 23% buscaran una escapada. En el costat contrari, un 15% volen una mica més mogudet i buscaran experiències aèries com volar amb globus, en avioneta, parapent… a més, un altre 12% volen activitats d’aventura com fer ràfting, salt de pont o conduir motos de neu. Finalment, un 17% prefereixen alguna experiència relacionada amb la gastronomia.














