Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Cervera recupera el regnat

Els germans Márquez celebren amb la seva gent la històrica temporada amb el campionat i subcampionat de MotoGP

FOTO_ Núria García Els germans van saltar a l’escenari amb els seus respectius equips i la família

ARTICLES - ZONA 2

Dia gran el que es va viure ahir a Cervera, que va homenatjar als seus veïns més il·lustres, el Marc Márquez Alentà, campió del món de MotoGP i el seu germà petit, l’Àlex Márquez Alentà, subcampió del món de MotoGP d’aquesta temporada amb una celebració sota el nom de ‘Back2Back-Márquez Brothers Racing History’, que va tenir una part de caràcter institucional amb la visita dels pilots a la Paeria de Cervera, i una segona més festiva i oberta a la ciutadania, on gent que va arribar des de tot el territori català va celebrar amb els de Cervera aquesta gran jornada. 

En aquesta primera part, el conseller d’Esports, Berni Álvarez, juntament amb Pilar Alegria, ministra d’Educació i Esports i el paer en cap, Jan Pomés, van rebre els pilots a la Sala de Plens de la Paeria i allí es va realitzar l’acte institucional de reconeixement i també es va lliurar diversos detalls als germans. Tanmateix, en representació de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez va dir que “és un orgull per al territori rebre dos campions que han tornat a demostrar el talent, l’esforç i el sacrifici que cal per arribar al més alt del món de l’esport”. El vicepresident de la Diputació va remarcar que “guanyar nou títols mundials i sumar tots els vostres èxits és una gesta que només està a l’abast dels grans de la història, i sens dubte, vosaltres dos formeu part d’aquest grup selecte”.

En acabar la part més institucional amb les autoritats governamentals, tots dos van sortir al balcó central de l’ajuntament per saludar als aficionats que esperaven a la plaça Major i els hi van dedicar unes paraules d’agraïment pel seu suport incondicional. 

Posteriorment, es va iniciar la festa més popular, que va consistir en un comboi de 200 motos encapçalat pels germans Márquez amb sortida des de la plaça de la Universitat, passant pels carrers del centre de la població de la capital de la Segarra i amb arribada a la plaça Magdalena de Montclar, on hi havia instal·lat un showrun on es va poder gaudir d’animació i actuacions, i on tothom esperava el moment de l’Àlex, que es va muntar a sobre de la seva Ducati Desmosedici GP24, oferint als seus veïns una demostració de la potència i la velocitat de la moto italiana que l’ha dut a ser subcampió del món. 

En aquest mateix escenari, a la plaça Magdalena de Montclar, també esperava el gran escenari on els dos germans van celebrar amb família i companys d’equip aquesta fita històrica. En aquest sentit, com ja havien fet des del balcó central de la Paeria, tant el Marc com l’Àlex es van dirigir als aficionats micròfon en mà enfront de tota una multitud, que tot i les baixes temperatures no es van voler perdre una jornada única com la d’ahir.

Marc: “Això és una cosa històrica, difícilment es podrà tornar a repetir”

Àlex: “Han estat anys molt complicats i de patir una mica, però poder estar els dos al màxim nivell de nou és un fet únic”. El germà petit també diu que “el Marc no té sostre”

Marc Márquez, i el subcampió, Àlex Márquez, es van mostrar molt orgullosos ahir dissabte de la rebuda a Cervera, on aproximadament es van congregar fins a 15.000 persones per veure els dos germans. El Marc va confessar que sentir la calor dels seus significa “moltíssim”, tant per l’afecte de “família i amics” com pels resultats esportius: “És una cosa històrica. No m’agrada aquesta paraula, però és així. Difícilment es tornarà a repetir, però ho intentarem”. 

El campió va explicar que és molt complex que en una mateixa temporada “coincideixis amb el teu germà en un estat de forma increïble i poder compartir campionat i subcampionat”. Marc va apuntar que si és el cas ha estat un curs “immillorable” i va recordar el seu podi a Tailàndia amb Àlex: “Era irreal i ho hem anat normalitzant”.

Àlex Márquez va recordar que l’última vegada que van estar junts a Cervera va ser en 2019. “Han estat anys de problemes, de sofrir una miqueta. Poder tornar i coincidir els dos en plena forma és una cosa única i cal gaudir-ho al màxim”, va assegurar el subcampió de la temporada de MotoGP.

En aquest sentit, el petit dels Márquez també es va rendir al seu germà i va dir que “ho he dit mil vegades, el Marc no té sostre. Farà el que es proposi. Jo ho miro com a esportista i em pregunto com havent guanyat absolutament tot, té tanta gana”. Tanmateix, va dir que “l’aprenentatge ha estat bestial, amb el Marc cada carrera és una ‘master class’”. Mentre el seu germà gran deia que “l’experiència de competir contra el teu germà és espectacular”.

“Un poble de 10.000 persones té un campió i un subcampió de MotoGP”

En el primer moment que els dos germans van sortir a parlar amb els aficionats al balcó de la Paeria de Cervera, Marc Márquez va fer esclatar d’alegria a la multitud quan va dir que “hem aconseguit que un poble de 10.000 persones tingui un campió i un subcampió de MotoGP”. D’altra banda, també va lloar el rendiment del seu germà: “És capaç de tot. Celebrem el campió i el subcampió perquè no pot haver-hi dos campions. Ell aprèn de mi i jo també aprenc d’ell. La forma que té de gestionar les situacions és el seu punt fort. Pot ser campió l’any que ve”.

Tanmateix, van recordar els seus inicis i al seu avi Ramon, que sempre era crític amb les seves curses.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12