El govern espanyol planteja un increment salarial del 10% en els pròxims quatre anys per més de 3 milions de funcionaris i empleats públics, segons han informat els sindicats a la sortida de la mesa de negociació amb la secretaria d’Estat de Funció Pública, María Hilda Jiménez. El període afectat per l’increment salarial és des del 2025 al 2028. L’executiu ha posat sobre la taula que l’augment de sou “no superi el 4%” en els anys 2025 i 2026. Els sindicats han titllat “d’insuficient” i “ofensiva” la proposta. “És un percentatge que ens complica la negociació”, ha indicat Isabel Araque, secretària general d’UGT Serveis Públics, que ha insistit en la necessitat que les pujades de sou permetin als empleats no perdre poder adquisitiu.
“Aquest increment és del tot inacceptable i suposa un insult per les empleades i empleats públics”, ha afegit, en la mateixa línia, l’Àrea Pública de CCOO en un comunicat. Els representants de CCOO han retret que l’executiu de Pedro Sánchez “presumeixi de liderar el creixement econòmic de la Unió Europea, mentre proposa continuar amb la política de contenció salarial pel personal de les administracions públiques”.
També CSIF ha considerat que l’oferta “no cobreix la pujada dels preus de 2025 i 2025” i ha avisat que l’acord ha de permetre recuperar el poder adquisitiu dels treballadors. Tot i això, la central ha destacat que Funció Pública ha acceptat revisar i actualitzar les quantitats econòmiques vinculades al complement de residència i insularitat i per raó de servei.
Al seu torn, el govern espanyol ha assegurat que es compromet a estudiar els plantejaments que han realitzat les organitzacions sindicals a la mesa i, per això, ha emplaçat els sindicats majoritaris -CCOO, UGT i CSIF- a una nova reunió aquest dijous al migdia.
Pel que fa al detall més concret, el Ministeri de Transformació Digital i Funció Pública ha assenyalat que avui s’ha “començat a tractar els aspectes retributius” i s’ha avançat en el nou escenari salarial sense donar detalls d’una xifra concreta.
La negociació entre govern estatal i sindicats s’està duent a terme per blocs -salari, ocupació i condicions laborals- i es concretarà en un acord plurianual. “L’acord marc que s’està negociant contempla, entre els seus objectius, uns serveis públics de major qualitat i la millora de les relacions entre els ciutadans i l’administració”, ha subratllat el Ministeri.
Des de l’inici de la negociació fa dues setmanes, els sindicats han retret a l’administració la “tardança” a negociar millores retributives i han afirmat que aquesta negociació ha arribat després de les mobilitzacions dels empleats.














