El proper dissabte 1 d’agost, la Sala Era Audiovisuau de Vielha torna a obrir les seves portes, amb la recuperació de les sessions de cinema, després de més de quatre mesos tancats per la crisi sanitària de la COVID-19.
Durant tot aquest temps, l’Ajuntament de Vielha e Mijaran i el Circuit Urgellenc han treballat molt per poder recuperar aquest equipament cultural municipal del qual s’en beneficia tota la Val d’Aran i els visitants. Es torna a obrir prioritzant la seguretat dels seus usuaris, amb l’aplicació de les mesures vigents avui dia. En aquest sentit, a partir d’ara s’haurà de deixar la distància de seguretat d’1,5 metres entre les butaques de la sala, de manera que la capacitat total serà al voltant d’un terç per sessió. L’excepció serà pels membres d’una mateixa família que sí que podran seure’s junts. A més, també serà obligatori l’ús de la mascareta durant la projecció de les pel·lícules.
Una de les novetats positives és que hi haurà un preu únic per totes les sessions, havent-hi una rebaixa considerable en les entrades. A partir d’ara, totes les sessions costaran 5,90€, havent disminuït 1€ el preu que tenien abans de l’aparició de la pandèmia. L’objectiu és afavorir que tots/es puguin gaudir del cinema al mateix preu, en un moment econòmic difícil. Hi haurà una sessió per dia, a la mateixa hora, esperant ampliar-ho si tot avança pel bon camí. A més, gràcies a la seva obertura, s’afavoreix la recuperació de diversos llocs de treball, que durant tots aquests mesos s’havien acollit a un ERTO.
La decisió d’obrir ha estat molt meditada també, ja que la indústria del cinema ha estat també aturada, i no hi havia gaires estrenes de pel·lícules. Ara, amb la nova normalitat, es torna a iniciar la projecció dels films prevists per enguany i, per tant, ara és un bon moment per la seva projecció a Era Audiovisuau de Vielha.
“Per a Vielha e Mijaran i tota la Vall d’Aran, l’obertura de Era Audiovisuau és una gran i esperada notícia, ja que és el principal equipament cultural municipal, que compta amb molta història, i tots esperàvem poder tornar a gaudir de les seves projeccions”, comenta l’alcalde de Vielha e Mijaran, Juan Antonio Serrano. I afegeix que “s’ha adaptat la instal·lació a les mesures de seguretat vigents per la COVID-19 i, per tant, demanem als usuaris que siguin conscients de l’esforç que s’ha fet per obrir-la, i que tinguin cura de mantenir-la en les millors condicions possibles, respectant les seves normes. També esperem que no hi hagin més rebrots per la pandèmia, i que pugui mantenir-se oberta”.














