El Congrés va aprovar ahir la nova llei d’atenció al client, una iniciativa per millorar el servei als consumidors que, entre altres, vol garantir l’ús de llengües com el català o el basc.
El text estableix que les empreses de més de 250 treballadors, més de 50 milions d’euros en facturació o que ofereixin serveis d’interès general han de proporcionar atenció en totes les llengües oficials de l’Estat. El textes va aprovar amb els vots del PSOE, Sumar, ERC, PNB, Bildu, BNG i també Junts, que ja va avançar que era una de les quatre iniciatives parlamentàries que recolzaria malgrat el seu trencament amb el PSOE.
La norma, que ara passa al Senat, també preveu accions per acabar amb les trucades ‘spam’ de les empreses. Així, la llei preveu que les trucades de publicitat tinguin un prefix especial. A més, s’exigirà que els operadors telefònics bloquegin les trucades fetes amb números de tarificació especial. Segons ha destacat Consum, les trucades comercials sense consentiment també quedaran prohibides.













