El Consell Comarcal del Pla d’Urgell ha començat la renovació de la cartelleria d’accés als municipis amb la incorporació del nou distintiu “Autèntics”, la marca que vol projectar la manera de ser de la gent del Pla. La primera reposició s’ha dut a terme a Fondarella, on aquest dijous s’ha estrenat el nou cartell situat a la rotonda de la Creu Roja.
Amb aquesta actuació, s’ha substituït la senyalització antiga —que mostrava l’antic logotip identificatiu del Pla d’Urgell— per una nova imatge que simbolitza la cohesió, la proximitat i l’autenticitat dels pobles de la comarca. Els nous elements incorporen el lema “Autèntics”, una paraula que sintetitza la personalitat del territori. Aquest lema, així com les consultes prèvies sobre la nova imatge, s’han presentat i validat també al Consell d’Alcaldies abans de prendre la decisió definitiva, amb la voluntat de garantir el consens i la representativitat de tots els municipis del Pla d’Urgell.
El president del Consell Comarcal, Carles Palau i Boté, ha destacat durant la presentació que aquesta actuació “vol donar una nova imatge, remodelant la manera com ens presentem més enllà de la nostra comarca”, i ha subratllat que “som una gent autèntica, una comarca feta gràcies a l’aigua, tot i que no ha sigut una vida fàcil.”
Palau també ha recordat que “gràcies a aquesta aigua, que va arribar fa més de 150 anys, ens vam convertir en el miracle de l’oest”, i ha afirmat que “continuarem treballant per millorar la qualitat de vida dels nostres ciutadans i ciutadanes, perquè el Pla d’Urgell és un dels graners que alimenta Catalunya.”
Per la seva banda, l’alcalde de Fondarella, Xavier Acosta, ha volgut agrair al Consell Comarcal “aquesta iniciativa tan esperada”, ja que “feia molt temps que aquests cartells ja no deien res i no sabíem que arribàvem a Fondarella.” Acosta també ha remarcat que la nova cartelleria “posa en valor el que som com a poble i com a comarca” i ha elogiat l’eslògan “Som autèntics, som una comarca autèntica, som el miracle de l’oest”, que considera “molt ben trobat”. “Això té un sentiment que fa poble i fa comarca”, ha conclòs l’alcalde.
El projecte, impulsat pel Consell Comarcal amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida – Ara Lleida, s’estendrà durant els pròxims mesos a la resta de municipis del Pla d’Urgell. L’objectiu és dotar la comarca d’una imatge comuna i contemporània, que reforci la seva projecció exterior i ajudi a consolidar el Pla com un territori amb personalitat pròpia.
Durant l’acte, també s’ha presentat la pàgina web de la nova marca, www.autentics.cat, on s’explica la filosofia del projecte i es convida la ciutadania a conèixer i compartir allò que fa del Pla d’Urgell un territori únic. A més, s’han mostrat alguns productes de marxandatge vinculats a la marca “Autèntics”, que es poden adquirir omplint el formulari disponible al mateix web.
Amb un disseny actual, juvenil i una narrativa centrada en les persones, la marca “Autèntics” neix per representar un territori: la comarca del Pla d’Urgell i la seva gent. El seu atribut principal és l’autenticitat, entesa com a expressió d’un territori que preserva la seva identitat i les seves arrels; com a tarannà que defineix la manera de fer i de viure dels pla d’urgellencs; i com a valor essencial a transmetre en un món ple de còpies, reivindicant allò que és genuí, proper i fidel a la seva essència.














