El tancament de Govern als EUA va entrar aquest dissabte en una fase crucial ja que ahir van expirar els fons per al programa d’ajuda alimentària del qual depenen 42 milions de ciutadans i també es van publicar per primera vegada les noves primes dels programa sanitaris de l’Obamacare per al 2026, que s’incrementaran considerablement per la fi dels subsidis.
Alguns experts consideren que aquesta situació suposarà que moltes famílies no podran fer front a la despesa i deixaran d’estar assegurades, i que, per a aquelles que encara s’ho puguin permetre, el cost anual d’aquesta pòlissa pràcticament es duplicarà.
Alhora, el Programa d’Assistència Nutricional Suplementària (SNAP), del qual depèn 1 de cada 8 nord-americans (la majoria nens, grans i persones amb discapacitat) per tenir accés a aliments, es troba des de dissabte sense fons a causa del tancament Federal.
El president dels EUA, Donald Trump, ha assegurat que busca una solució. En un missatge a la seva xarxa social Truth Social, el mateix Trump va assegurar divendres que ha donat instruccions a la Fiscalia General “que sol·licitin al tribunal que aclareixi com podem finançar legalment el programa SNAP com més aviat millor”.














