S’ha col·locat aquest dijous el primer element que forma part de la creu de la torre de Jesucrist de la Sagrada Família, fet que marca l’inici de la fase final de la construcció d’aquesta torre central del temple. La peça correspon al braç inferior de la creu, amb una alçària de 7,25 metres i un pes de 24 tones. Va arribar el passat mes de juliol dividida en quatre panells que es van situar en una plataforma de treball, a sobre de la nau central, a 54 metres d’alçada per dur-hi a terme les tasques d’assemblatge, la instal·lació dels vidres i les obres interiors, com ara la col·locació de pedra. La torre assoleix així 162,91?m d’alçària.
Com ha explicat la Sagrada Família en un comunicat, amb una geometria de doble gir, el braç inferior presenta una forma quadrada a la base que es transforma en octagonal a la part superior. L’exterior està revestit amb ceràmica blanca esmaltada i vidres, materials que destaquen per la seva lluminositat i resistència a les condicions atmosfèriques. Un cop completada, la creu tindrà una alçària total de 17 metres, l’equivalent aproximat a un edifici de cinc plantes, i una amplada de 13,5 metres.
La Sagrada Família ha destacat que la instal·lació del braç inferior representa “un pas rellevant en el procés de culminació de la torre de Jesucrist, la més alta del conjunt de torres centrals”.
Coincidint amb el centenari de la mort d’Antoni Gaudí, la culminació de la torre de Jesucrist serà “una fita històrica” a la Sagrada Família i “un homenatge al seu arquitecte”.
 
								 
											
 
                            
 
                            









 
                            

