Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Totes les empreses hauran d’identificar amb prefixos específics les trucades ‘spam’

El Congrés aprova en comissió la llei d’atenció al client, que reforça el dret a ser atès en català

FOTO_ACN Una treballadora atenent una trucada telefònica

ARTICLES - ZONA 2

La comissió de Consum del Congrés dels Diputats va donar ahir el vistiplau a una iniciativa per frenar les trucades spam des dels telèfons fixos, una proposta plantejada per Sumar, que va tenir el suport del PP, Junts i ERC, però no del PSOE.

La proposta, aprovada per 19 vots davant dels 16 en contra que van sumar PSOE, Bildu i Vox i l’abstenció de PNB i Podem, s’inclourà al dictamen sobre el projecte de llei de servei d’atenció a la clientela, que va tirar endavant, no obstant, amb 20 vots del PSOE, Sumar, Junts, ERC, PNB i Podem.

L’esmena aprovada estableix l’obligació de les grans empreses a utilitzar un codi numèric específic (prefix) per a les trucades comercials, que serà diferent del que també hauran d’utilitzar per atendre els seus clients. Les companyies telefòniques hauran de bloquejar les trucades “de números de tarifes especials o intel·ligents” que no utilitzin aquests codis o de les quals hi pugui haver indicis que no compleixen la norma.

Els portaveus dels grups nacionalistes van aplaudir el dret a ser atès en català, gallec o euskera quan el servei es presti en territoris amb llengua cooficial, un dret que s’aplicarà també al sector financer. S’aplicarà a les empreses que tinguin més de 250 treballadors o facturin més de 50 milions d’euros, o el balanç dels quals superi els 43 milions— i a les que presten serveis bàsics d’interès general.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12