Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Congrés aprova en comissió la llei d’atenció al client que reforça el dret a ser atès en català

La norma, que també preveu accions per acabar amb les trucades ‘spam’, es debatrà en ple

Una treballadora del Consell Comarcal del Maresme, atenent una trucada

ARTICLES - ZONA 2

El Congrés ha aprovat aquest dimecres en comissió la ponència de la nova llei d’atenció al client, una iniciativa del govern espanyol per millorar el servei als consumidors que, entre altres objectius, vol garantir l’ús de llengües com el català o el basc. Segons el redactat validat a la Comissió de Drets Socials i Consum, cal “assegurar” que l’atenció al consumidor es faci en castellà o en qualsevol de les llengües oficials quan el servei es dirigeixi a usuaris de comunitats que tinguin idiomes propis. La norma, que ara s’haurà de validar en ple, també preveu accions per acabar amb les trucades ‘spam’ de les empreses.

L’aprovació de la llei en comissió arriba després que, al mes de setembre, Junts i el govern espanyol acordessin diverses modificacions al Projecte de Llei d’Atenció al Client per garantir que es respectin els drets lingüístics dels clients. L’acord va recollir crítiques entre la patronal CEOE, que lamentava els sobrecostos que pot generar la nova legislació, i per part del PP, que ho considera una nova cessió al partit de Carles Puigdemont. Per contra, les organitzacions de consumidors van avalar la proposta, que va en línia amb iniciatives similars que havien encallat en anteriors legislatures.

Durant el torn de fixació de vot, el diputat de Junts Josep Maria Cruset ha afirmat que la nova llei representa “un canvi substancial pel que fa als drets lingüístics dels ciutadans”. “Preval el que dirà la norma d’aplicació a Catalunya per sobre de l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei”, ha apuntat, tot ressaltant la “protecció competencial” que suposa. Tot i això, ha recordat que les esmenes del govern espanyol tenen un vot contrari en coherència amb la “nova realitat” de les relacions entre Junts i l’executiu.

Per part d’ERC, el diputat Jordi Salvador ha destacat que la norma ofereix “drets concrets” a la ciutadania perquè obliga les grans empreses a atendre bé la ciutadania, evitant “laberints telefònics”. A més, ha subratllat que finalment es protegeix el dret dels ciutadans a ser atesos en la seva llengua. “Per primera vegada es reconeix per llei que la ciutadania té dret a ser atesa en català. (…) Deixa de dependre de la bona voluntat de la companyia i passa a ser una obligació jurídica”, ha apuntat.

Limitació a les trucades ‘spam’

Entre les esmenes incorporades al text de la llei n’hi ha una per prohibir les trucades ‘spam’ originalment presentada per Sumar, però que ha reunit els suports de Junts, ERC i el PP, que hi han afegit retocs per protegir les companyies més petites i evitar oligopolis. Aquesta proposta preveu que les trucades de publicitat tinguin un prefix especial. A més, s’exigirà que els operadors telefònics bloquegin les trucades fetes amb números de tarificació especial. Segons ha destacat el Ministeri de Consum, les trucades comercials sense consentiment també quedaran prohibides i els contractes que es tanquin en aquestes trucades quedaran anul·lats.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12