Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Endesa obté un benefici net de 1.711 milions d’euros fins al setembre, un 22% més

L'elèctrica confirma les previsions de cara al tancament de l'exercici

José Bogas, conseller delegat, i Marco Palermo, director general econòmic-financer d'Endesa

ARTICLES - ZONA 2

El benefici d’Endesa va augmentar un 22% durant els nou primers mesos de l’any, fins als 1.771 milions, segons ha informat la companyia en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). L’Ebitda es va situar en els 4.224 milions, un 9% més, i la lliure de generació de caixa va augmentar un 29%, fins als 3.437 milions. D’aquesta manera, l’elèctrica confirma les seves previsions financeres per al conjunt de l’exercici, en què preveu assolir els 5.600 milions d’Ebitda i 2.000 milions de resultat net. El preu mitjà del ‘pool’ elèctric ha crescut un 21% fins al setembre, amb 63 euros/MWh (+21%), als quals se sumen altres 17 euros associats a l’operativa reforçada que està aplicant l’operador per l’apagada del 28 d’abril.

L’evolució positiva de l’Ebitda es basa en la contribució dels negocis de generació i comercialització, l’estabilitat en el negoci de distribució així com en l’eliminació des d’inicis d’any de la taxa de l’1,2% sobre els ingressos que va aplicar en els dos exercicis anteriors, segons l’elèctrica.

Durant aquest període, la multinacional ha adquirit el 100% de l’eòlica Cetasa, de la qual posseïa un 37,5% de l’accionariat, s’ha venut el 49,99% d’un paquet de plantes solars en funcionament de Masdar i ha comprat la comercialitzadora energètica de Mas Orange, pendent d’obtenir l’autorització de la CNMC. D’altra banda, dins del programa de recompra d’accions de 2.000 milions, s’ha llençat el tercer tram per valor de 500 milions d’euros, amb un termini d’execució fins al pròxim 28 de febrer.

En relació amb l’apagada de l’abril, el conseller delegat d’Endesa, José Bogas, ha assegurat que el sistema elèctric és “segur” però ha insistit en reclamar que es reconsideri el tancament de les nuclears, que es podria iniciar amb l’extremenya d’Almaraz. “Aquesta planta s’ha revelat com a clau per reforçar la seguretat de subministrament a causa de la seva localització en una àrea geogràfica amb una gran producció renovable”, ha apuntat.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12