Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un viatge “tot inclòs” s’ha de reemborsar totalment si la prestació incorrecta d’alguns serveis és “greu”, diu el TJUE

Els clients d’un hotel que va començar a demolir la piscina durant la seva estada han portat el cas fins a Luxemburg

Passatgers a l'aeroport del Prat en direcció a la zona d'embarcament

ARTICLES - ZONA 2

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha dictaminat que els consumidors d’un viatge “tot inclòs” tenen dret a un reemborsament total si la prestació incorrecta d’alguns serveis és “tant greu” que el viatge combinat “deixa de tenir objectivament interès” per al viatger. Arran de la denúncia d’uns clients a un hotel que va començar a demolir la piscina durant la seva estada, l’alt tribunal amb seu a Luxemburg ha assegurat que tenen dret a recuperar “íntegrament” el preu pagat pel viatge combinat perquè, encara que se’ls prestés alguns serveis, la resta de serveis van ser molt deficients. En canvi, el TJUE recorda que l’afectat no té dret a una indemnització per danys i perjudicis si l’organitzador demostra que no va ser culpa seva.

En concret, el tribunal afirma que l’organitzador queda eximit de responsabilitat si demostra que la prestació deficient o manca de prestació d’un servei és imputable a un tercer i és “imprevisible o inevitable”. Segons la directiva europea sobre viatges combinats, aquesta possibilitat no depèn del fet que existeixi una eventual actuació culposa d’aquest tercer actor.

Un viatge “tot inclòs” ruïnós  

Dos viatgers polonesos se’n van anar de vacances a un hotel cinc estrelles d’Albània en règim de “tot inclòs”. Res més lluny de la realitat.

L’endemà de la seva arribada, es van despertar amb el soroll de les obres de demolició de la piscina de l’hotel, decretades per ordre de les autoritats albaneses. Les obres es va allargar durant quatre dies, de dos quarts de vuit del matí a dos quarts de vuit del vespre. Quan van acabar, les piscines, el passeig marítim i l’accés pavimentat al mar havien quedat completament destruïts.

A l’interior de l’hotel el servei també deixava molt a desitjar. Els dos polonesos van haver de fer llargues cues a l’hora de dinar i havien de baixar-hi amb molta antelació si no volien quedar-se sense menjar. Per a més inri, van suprimir el berenar de la tarda.

En els últims tres dies de la seva estança van haver d’aguantar unes noves obres, aquesta vegada per afegir un cinquè pis a l’hotel.

Un cop acabades aquestes vacances desastroses, els dos viatgers van anar als tribunals polonesos per reclamar el reemborsament total del preu del viatge, així com una indemnització.

El cas ha arribat fins al tribunal de la UE, que els ha donat la raó: tenen dret a recuperar íntegrament els diners del viatge “tot inclòs”. Tanmateix, la decisió sobre la indemnització queda en mans dels tribunals polonesos, que han de determinar si les obres de demolició eren realment “imprevisibles” i, per tant, si l’organitzador del viatge pot quedar eximit de pagar una compensació per danys i perjudicis.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12