Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’estudi de l’autovia de Balaguer analitzarà la connexió amb l’AP-2

A través de la Variant Sud i l'Ll-12 enllaçaria amb l'autopista i permetria anar des de la Noguera a Saragossa amb doble carril

L’autovia inacabada de Lleida a Balaguer mor a Térmens a l’espera d’una decisió (Tony Alcántara)

ARTICLES - ZONA 2

El Gremi de Contractistes de Catalunya va instar dilluns passat la Generalitat a fer l’autovia de Lleida a Balaguer i la de la capital de la Noguera a Tàrrega (l’actual C-53) per impulsar un “triangle industrial” entre aquestes tres ciutats. Per ara, però, la decisió sobre l’autovia de Lleida a Balaguer està pendent d’un informe encarregat la primavera passada i el projecte que té sobre la taula el Govern per la C-53 es basa en variants, rotondes i la fórmula del 2+1.

L’autovia de Lleida a Balaguer no figura en el Pla d’Infraestructures de la Generalitat amb l’horitzó del 2050 perquè, segons van explicar fonts de Territori quan es va presentar, encara s’està pendent de la finalització d’aquest estudi. Es va encarregar la primavera passada per valor de mig milió d’euros i pretén analitzar els fluxos de trànsit que hi ha entre la C-13 de Lleida a Balaguer i també per la C-12, a més de les necessitats de creixement dels polígons industrials que hi ha en aquest corredor i altres barems a tenir en compte. 

Aquesta autovia la va planificar el govern tripartit i només està fet el tram de sis quilòmetres de la variant de Vilanova de la Barca. Un informe de l’anterior Govern obria la porta a continuar l’obra fins a Térmens amb un 2+1 (sense que fos autovia) i la proposta va generar protestes dels alcaldes de tot el corredor. De decisió no se’n va prendre cap i es va optar per encarregar aquest nou estudi, que segons ha pogut saber aquest diari també analitzarà la connexió d’aquesta via amb la Variant Sud i l’Ll-12. Si finalment s’optés per fer una autovia i es connectés amb la Variant Sud aprofitant una rotonda de gran intersecció ja existent permetria anar de Balaguer a Saragossa amb quatre carrils perquè l’enllaç amb l’autopista AP-2 està desdoblat. D’altra banda, la futura autovia també uniria els polígons de Balaguer, Térmens i Vilanova amb el futur macropolígon de Torreblanca, ja que hi sortiria molt a prop.

LA CARRETERA C-53

Pel que fa a la C-53, que uneix Balaguer i Tàrrega, l’estudi que va fer Carreteres fa més d’un any i que té sobre la taula Territori aposta per la fórmula d’un 2+1 amb un preu aproximat de més de 70 milions d’euros. Es construirien variants a cada poble amb dos rotondes a cada variant que enllaçarien en un mateix nivell (sense passos elevats ni soterrats) amb la resta de carreteres de la Diputació que hi conflueixin. En aquestes rotondes s’entraria amb dos carrils i se’n sortiria en dos (i a la inversa) i servirien també per fer el canvi de sentit de dos a un carril. 

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12