La 2Cat s’estrena aquest pròxim 13 d’octubre amb una nova oferta televisiva que vol oferir fins a un 70% de la programació en català abans d’acabar l’any 2025.
Per fer-ho, posa sobre la taula una graella diària “diversa i plural”, així com la incorporació de noms com Jordi Basté, Candela Peña, Xavi Bundó, Judit Martín i Patrick Urbano. Entre les novetats destaquen ‘El segon cafè’, amb Cristina Villanueva, ‘Cuina brutal’ amb el Chef Bosquet, i ‘Mamarazzis Pop&Cor’, amb Laura Fa i Lorena Vázquez. Oriol Nolis, director de la cadena, sosté que s’ha optat pel nom de 2Cat com el “més lògic” i confia que les “reticències” inicials – per la similitud amb 3Cat – hagin quedat esvaïdes.
Preguntat per la marca 2Cat, que va ser qüestionada al seu moment per ser molt similar al 3Cat, estrenat com a marca de la Televisió de Catalunya, Nolis va treure ferro a l’assumpte, explicant que les reticències o els problemes que hagi pogut causar ja han quedat “esvaïts”.