L’Aeroport de Lleida-Alguaire acollirà els propers 4 i 5 d’octubre l’onzena edició de la fira LleidaAirChallenge, el punt de trobada de referència per als amants de l’aviació, la innovació tecnològica i les experiències aèries. Enguany, la cita arriba amb novetats i activitats per a tots els públics, amb l’objectiu de consolidar-se com a esdeveniment capdavanter al sector i com a festa familiar.
El certamen comptarà amb la presència de 110 expositors, 12 més que els de l’edició anterior. Seran estands dedicats a les escoles de formació, proveïdors de drons petits o grans per a diferents usos com agricultura, construcció o extinció d’incendis, serveis d’aerotaxi i d’helicòpters, l’exploració espacial, consultoria, reconeixement aeri, productes per a pilots i manteniment, reparació i fabricació d’aeronaus, venda i lloguer d’aeronaus d’aviació general, llibreria i associacions aeronàutiques diverses, entre altres.
Pel que fa a les escoles de formació, enguany hi participaran 25, quatre més que el 2024.
Quant als expositors de venda d’aeronaus, s’ha passat dels 5 de l’any passat als 9 d’enguany.
Entre les novetats més destacades de l’edició 2025 hi ha, per exemple, la Mini Drone Championship: competició oficial que portarà a Alguaire pilots de drons en una emocionant cursa de velocitat i habilitat. El dissabte al matí es faran els entrenaments i el dissabte a la tarda, la competició oficial.
També hi haurà nous expositors d’arreu de l’Estat que s’incorporen per primer cop a la fira, provinents de Burgos, Canàries i Madrid, i que se sumen a la presència d’empreses catalanes i espanyoles del sector.
A més les 7 conferències programades aquest any es faran al nou edifici residencial de l’aeroport, que obrirà les portes als conferenciants i al públic.
Les conferències estan focalitzades principalment en presentar les sortides laborals en el món de l’aeronàutica.