La nova Fira Sant Miquel de Lleida, rebatejada amb el nom de MOS, va arrencar ahir generant opinions diverses entre la ciutadania. Si bé és cert que una amplia majoria ha valorat de manera satisfactòria l’aposta per la gastronomia i per posicionar Lleida com el gran aparador agroalimentari de Catalunya, altres veuen negatiu desplaçar al novembre la fira professional AgroBioTech i, per això, es van mostrar més escèptics al canvi de format de la fira, que ara es dividirà en dos certàmens. Per als expositors i productors el nou format ha estat ben rebut.
Els lleidatans i lleidatanes, però, tenien ganes de Fira Sant Miquel i així va quedar reflectit amb el degoteig de gent que es va apropar al recinte i que va tenir l’oportunitat de conèixer i degustar els productes de proximitat de la demarcació, com els de l’Horta de Lleida.
El MOS Lleida se celebra juntament amb el primer Saló de l’Automòbil de Lleida, on els visitants poden trobar més de 600 vehicles nous, i coincideix amb les Festes de la Tardor. “Ens agrada aquest canvi”, va admetre Robert Quintana d’Almacelles, que va visitar ahir la fira juntament amb la seva dona. “Crec que és un format que es quedarà i en el meu cas, que no soc pagès, penso que és una molt bona iniciativa”, va valorar. El MOS, que es pot visitar de 10.30 a 20.00 hores, oferirà fins demà una cinquantena d’activitats entre ‘showcookings’, maridatges, tallers i demostracions gastronòmiques, trobades populars i propostes musicals. A més a més, compta amb una setantena d’expositors i l’accés és gratuït, un factor que no ha passat desapercebut. “És el més positiu d’aquesta fira”, va afirmar Josep Corrius, qui, d’altra banda, és dels que pensa que el certamen no s’hauria d’haver modificat, una opinió compartida per un altre dels visitants, que va afirmar que “no em sembla bé el canvi. Al novembre de seguida es fa fosc i tindrem molt poques hores de llum per veure els tractors. Crec que han ficat la pota i la Fira de Sant Josep de Mollerussa se’ns menjarà”. Les sensacions entre els expositors, en canvi, han estat més que positives.
El Lluís Torrent, cerveser de Mestres Cervesers Catalans de Torrebesses, va explicar que participar en l’esdeveniment gastronòmic els dona possibilitat d’obrir-se a nous mercats a Lleida. Al seu torn, la Zeiba, treballadora de Formatges Camps del Palau d’Anglesola (Pla d’Urgell), va assenyalar que la fira “ha arrencat força bé”, un sentiment que també va compartir el Sergi Bosch, propietari de Sidres la Solana de Puigverd de Lleida, que va valorar positivament poder interactuar més amb el públic i que aquest pugui tastar els productes que ofereixen. “Aquesta és la gran diferència respecte a l’any passat”, va reconèixer Bosch. Els productors també van defensar la posada en marxa de MOS per donar reconeixement a la gastronomia lleidatana.
EL MILLOR APARADOR
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va definir la nova fira MOS com el “millor aparador” perquè la marca ‘Gust de Lleida’ es consolidi com un “segell de confiança” i com a “marca de qualitat” del sector agroalimentari del territori. Talarn va dir que el canvi de format és una “decisió encertada que ens permet créixer, diversificar-nos i projectar-nos al món amb més força”.
Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, va dir que “neix com una proposta lúdica, social, amb la voluntat de posar en valor el producte de proximitat, la cuina i la cultura gastronòmica del territori”. El xef Joel Castañé, copropietari del restaurant La Boscana de Bellvís, que va participar en la inauguració, va defensar la seva aposta per l’excel·lència dels productes agroalimentaris de Lleida com un ingredient essencial de la seva cuina. En paral·lel, la festa ‘Gust de Lleida Experience’ va omplir Fira de Lleida de sabors amb més de 40 productors i restauradors i també s’ha habilitat una zona infantil amb tallers, pintacares i jocs diversos per a la canalla.