Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Tensió al Bàltic per la violació russa de l’espai aeri d’Estònia

Experts en defensa afirmen que el Kremlin vol demostrar que no es deixarà dissuadir pel reforç del flanc oriental de l’OTAN

FOTO_ Teresa Suárez (EFE) El secretari general de l’OTAN, Mark Rutte

ARTICLES - ZONA 2

La violació de l’espai aeri d’Estònia divendres per tres caces russos MIG-31 ha posat els països de la regió bàltica al focus geopolític, ja que Rússia ha mostrat no estar impressionada per la vigilància més gran de l’Aliança al seu flanc oriental.

Durant els dotze minuts que els tres caces russos van violar l¡espai aeri estonià, els avions van volar en paral·lel a la frontera del més del nord dels països bàltics, segons un mapa publicat ahir pel Ministeri de Defensa d’Estònia.

No portaven pla de vol, no tenien permís de vol, els transponedors estaven desconnectats i no era possible amb ells la comunicació radial bidireccional, segons el document del ministeri d’Estònia. Segons va explicar a EFE Rafael Loss, expert en defensa i seguretat del Consell Europeu de Relacions Exteriors (ECFR, per les sigles angleses), “Rússia intenta demostrar que independentment del que decideixi l’OTAN, inclòs el reforç de la vigilància al seu flanc oriental, no es deixarà dissuadir a l’hora de provocar més”.

“Dotze minuts de violació de l’espai aeri d’Estònia no és un accident, sinó una demostració que Rússia no ha estat dissuadida”, va dir sobre el comportament dels caces russos.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12