Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El fiscal general de l’Estat ordena investigar si hi ha genocidi a Gaza

Un informe de la Policia Nacional recull fets que podrien ser constitutius de crims contra la comunitat internacional

El fiscal general de l'Estat, Álvaro García Ortiz, en una compareixença al Senat

ARTICLES - ZONA 2

El fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha ordenat investigar si hi ha genocidi a Gaza. El fiscal ha obert diligències a petició de la fiscal de sala de Drets Humans i Memòria Democràtica, Dolores Delgado, després d’analitzar un informa que la Comissaria General d’Informació de la Policia Nacional va enviar el mes de juny a la unitat que Delgado dirigeix. En l’informe es recullen fets que podrien ser constitutius de crims contra la comunitat internacional comesos per l’exèrcit d’Israel a Gaza. Les diligències d’investigació tenen per objectiu recopilar i preservar fonts de prova de possibles violacions de dret internacional dels drets humans per posar-les a disposició de l’òrgan competent.

El decret que obre diligències recorda l’existència de dos procediments seguits davant de tribunals internacionals, un a la Cort Internacional de Justícia i un altre per part de la Fiscalia de la Cort Penal Internacional. El fiscal recorda que Espanya té l’obligació de cooperar d’acord amb les lleis i tractats subscrits.

L’equip d’investigació estarà format per la fiscal de sala en cap de l’Audiència Nacional i per la fiscal de sala coordinador de Drets Humans i Memòria Democràtica, que treballaran junts en les diligències que es tramitaran a la Fiscalia de l’Audiència Nacional, amb la col·laboració del fiscal de sala coordinador de Cooperació Internacional.

La iniciativa de la fiscalia espanyola coincideix amb la recomanació recollida en l’informe de la Comissió Internacional Independent d’Investigació de Nacions Unides sobre Palestina, que insta els estats a cooperar en la investigació de la Fiscalia de la Cort Penal Internacional.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12