Esquerra Republicana de Catalunya canvia d’imatge. Del color groc s’ha passat al taronja i beix. No és una decisió menor. La transformació del cromatisme corporatiu d’ERC s’ha fet per “adaptar el partit al nou context del país”, segons ha explicat la secretària general de la formació, Elisenda Alamany. El logo conserva la forma de triangle dels orígens, però canvia els colors. El groc que dominava fins ara ha passat a ser un taronja sedós amb un fons beix. Més enllà dels colors, ERC aposta també per un llenguatge més directe i entenedor a través de les xarxes, on volen tenir més presència. No és un tema menor la renúncia al groc que ha fet ERC. Tinguem en compte que el groc ha ocupat tot l’espai dels escenaris republicans. També ha estat el groc, amb llaços, mocadors, samarretes i tota mena d’eines, el color de la lluita independentista. Com serà ara el capteniment republicà taronja i beix? L’ús dels colors té una associació simbòlica amb ideologies. En les empreses, el color corporatiu reflecteix el posicionament de marca. Experiments en psicologia del color (Elliot & Maier, 2014) indiquen que els colors evoquen emocions. Segons l’esmentat estudi, el vermell transmet energia/alerta; el blau dona confiança/estabilitat; el verd evoca naturalesa/sostenibilitat; el negre, moviments feixistes o anarquistes; el taronja, partits centristes i moviments de canvi (la Revolució Taronja a Ucraïna). Estudis en political branding (Pich & Armannsdottir, 2021) mostren que els colors ajuden a activar identitats partidistes i diferenciar-se de rivals. Què transmet el taronja amb el beix d’ERC? Modernitat i moderació. Aquest no és l’espai d’Illa?