Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Renfe garanteix que recuperarà els Avlo entre Madrid i Barcelona

El ministre diu que necessita trens després de la retirada de la circulació dels cinc combois que operaven en aquest trajecte amb la seva marca de baix cost

ARTICLES - ZONA 2

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha assegurat que Renfe recuperarà el servei Avlo en la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona, però que necessita trens després de la retirada de la circulació dels cinc combois que operaven en aquest trajecte amb la seva marca de baix cost. Renfe ha hagut de retirar cinc trens de la seva sèrie 106 (Avril de Talgo) per un problema en els ‘bogies’ (estructura articulada d’eixos i rodes que es troba sota els vagons i les locomotores).
“Estem buscant una solució d’urgència per a intentar recuperar aquest servei”, ha indicat aquest dimecres Puente en una compareixença davant el Ple del Congrés a petició del PP. Es necessita material rodant i “la urgència en la compra de trens és absolutament ineludible”, ha insistit Puente, el ministeri del qual està treballant no sols en la compra que ja té en marxa des de fa anys (gairebé 500 trens per 4.000 milions d’euros), sinó que busca “més alternatives en el curt termini” que “permetin resoldre l’enorme demanda que en aquest moment tenim”. “Si ara mateix tinguéssim 20 trens més, tindríem 20 trens plens tots els dies repartits per la geografia nacional”, ha assegurat.El ministre s’ha referit a la liberalització del transport ferroviari de la qual no té una opinió favorable perquè creu que “és una competència destructiva la que s’està produint, però és una exigència de la Unió Europea”. “Una exigència que igual nosaltres hem acollit amb un excés d’entusiasme, però està feta”.
i ara el que cal fer és gestionar-la, “perquè sigui el menys nociva possible per al nostre sistema i sigui el més beneficiosa possible per als usuaris”. En la seva opinió, la liberalització té alguns elements positius, com la rebaixa del preu mitjà del bitllet i un enorme augment de l’oferta, però, a partir d’aquí, “tota la resta són efectes negatius”, ha apuntat.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12