El Departament de Territori té previst recuperar i adequar la timoneda d’Alfés, l’espai natural pròxim a l’aeroport d’Alguaire. Així ho va indicar ahir la consellera Sílvia Paneque durant la visita a l’espai. A la timoneda encara hi ha les instal·lacions de l’antic aeròdrom, ja que allí s’havia previst construir l’aeroport de Lleida–Alguaire, però es va descartar “perquè calia protegir la zona”.
Segons va informar Sílvia Paneque, entre les actuacions estimades hi ha l’enderroc de les instal·lacions en desús des del 2015, i es mantindran les catalogades com el polvorí.
A més, es construiran dos miradors per a l’observació de les aus protegides que hi ha a l’espai natural com la ganga, la terrerola vulgar o l’alosa becuda. Un dels miradors s’ubicarà al nord de la timoneda, on ara hi ha l’hangar. La torre, que serà accessible a persones amb mobilitat reduïda, tindrà forma circular i un diàmetre de set metres. A la part superior hi haurà una plataforma mirador de 36 metres quadrats a una alçada de cinc metres i l’accés es farà a través d’una passera circular que rodejarà l’edifici. Aquesta torre també serà un centre de recepció, amb serveis per als visitants. El segon mirador s’ubicarà en la zona sud de la timoneda, molt a prop on hi ha un niu de metralladores.
Es preveu licitar les obres abans d’acabar l’any i el primer trimestre del 2026 començar les obres. Entre abril i agost no s’hi faran actuacions, en ser època de nidificació i cria. El cost serà d’1.358.424,70 euros.
La residència de pilots en formació de l’aeroport ja té 30 usuaris i vol arribar als 150 l’estiu del 2026
Paneque també va visitar la residència per a pilots en formació de l’aeroport de Lleida–Alguaire. L’edifici modular, construït en 10 mesos, es troba just al costat de l’aeroport i allí ja hi resideixen 30 pilots, dels 150 totals que pot albergar. Segons la previsió, s’estima arribar a la totalitat durant l’estiu del 2026. A més, Paneque va destacar que “estan tramitant un pla especial per posar a disposició nous solars per fer créixer les oportunitats que s’estan generant al voltant de l’aeroport”.
Paneque va voler recordar que en la darrera visita, la residència era només un solar i en 10 mesos ja s’ha erigit a partir de mòduls. La residència “s’ha fet per pal·liar les dificultats d’allotjament” que tenen els pilots en formació. Al llarg de l’any, entre 200 i 300 aprenents fan aprenentatge de vol.
Un d’ells és en Vihaan Vineet, un alumne de 19 anys originari de l’Índia, i que també és usuari de la residència des de fa una setmana. “La residència és molt confortable, estic a dos minuts de l’escola i la pista de vol”, va explicar a l’ACN i va reivindicar també que l’ambient amb els seus companys “és molt amable i bo”. Vineet va destacar les “comoditats” com el gimnàs i altres espais esportius.















