La dansa tradicional va ser protagonista ahir per partida doble a la Seu d’Urgell i a Vilac. A la capital de l’Alt Urgell van interpretar el Ball Cerdà com és tradició cada Festa Major i enguany ho van fer donant entrada també a parelles del mateix sexe. D’altra banda, a Vilac van recuperar ‘Era moriscada’.
El Ball Cerdà, declarat Element Festiu Patrimonial d’Interès Nacional el 2016 i que forma part de la història de la capital de l’Urgell, va reunir unes 300 persones. El Ball Cerdà era “un ball de festeig en què el noi presentava la seva promesa a la ciutat i, d’alguna manera, volia dir que es casaria amb ella”. Enguany, atenent a la demanda del Col·lectiu Feminista de l’Alt Urgell, s’ha donat entrada també a parelles del mateix sexe.
I si a la Seu d’Urgell van ballar el Ball Cerdà durant la seva Festa Major, a Vilac la dansa també va ser protagonista en el marc del festival Pòble Viu, un certamen que s’ha celebrat durant tot el cap de setmana. La celebració va culminar ahir amb la interpretació de ‘Era Moriscada”, una dansa del segle XIV que van recuperar fa anys Lolita beso i Cisco Sambeat i que ahir es va ballar a la plaça com a homenatge als dos. Els actes del festival Pòble Viu van acabar amb una conferència sobre una família de Vilac.