Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Una empresa promou una planta de biogàs a Alcarràs per al tractament de purins

El Camí de la Mariola i altres partides com Torres de Sanui mostren el seu rebuig i demà faran una reunió

Un camió carregant purins d’una bassa en una explotació d’Alcarràs FOTO_ ACN

ARTICLES - ZONA 2

El Grup Vall Companys, a través de l’empresa Agrolérida SL, impulsa una planta de biogàs a Alcarràs, que gestionarà 100.000 metres cúbics de purins de proximitat a l’any. La firma defensa que la planta permetrà desimpactar el subsol de nitrogen en un municipi “declarat vulnerable”
i facilitar el dia a dia a grangers d’Alcarràs amb la gestió dels subproductes. Sobre les crítiques de Torres de Sanui, Vall Companys remarca que és una planta “fins a cinc cops més petita de les que s’estan projectant a Catalunya i a Espanya” i afegeix que “un 55% del purí anirà canalitzat des d’explotacions ramaderes i l’altre 45% vindrà d’altres granges molt properes del municipi”.

Vall Companys assegura que han acordat amb l’Ajuntament que la planta sigui d’última generació i “no provoqui males olors”. També rebrà rebutjos d’escorxadors i cadàvers d’animals, que passaran per un tractament d’hidròlisi a les granges i viatjaran en contenidors estancs fins a la planta, evitant així el contacte amb l’aire lliure. La firma diu que el biogàs s’injectarà directament a la xarxa i que es generarà un “recurs verd”.
L’AV del Camí de la Mariola ha convocat demà una reunió per mostrar el seu rebuig contra la planta pels efectes negatius en la salut i la pudor que emetrà. La reunió serà a les Escoles de Torres de Sanui a les 19.30 hores.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12