Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Vox proposa prohibir també a l’Aragó la celebració pública de les festes musulmanes

El partit d’ultradreta va registrar al mes de juny una proposició a les Corts d’Aragó per debatre la mesura

FOTO_ Marcial Guillén (EFE) Abascal, amb el líder del seu partit a Múrcia

ARTICLES - ZONA 2

Vox també vol que es prohibeixi a Aragó la celebració pública de festes musulmanes com la del xai i, amb aquest objectiu, té des del juny registrada a les Corts d’Aragó una proposició no de llei que espera que es debati a l’inici del nou període de sessions, a partir del setembre.

En la proposta, el partit de Santiago Abascal pretén que les Corts d’Aragó expressin el seu rebuig a la celebració de la festa dels ous en espais públics autonòmics o municipals “per tractar-se d’una pràctica cultural aliena a Espanya” i incompatible amb la identitat i usos i costums espanyols.

A més, la formació planteja que les autoritats competents impedeixin la consolidació de pràctiques culturals foranes que, segons la seva opinió, “incideixen sobre la cohesió social, generant tensions i conflictes interns, desarrelament i erosió de la identitat nacional”.

Vox reivindica, així mateix, el respecte i protecció de les tradicions pròpies espanyoles a l’espai públic “davant l’avenç de costums aliens, impulsats per polítiques de cessió ideològica, electoralisme o pressió econòmica”.

En aquesta línia reclama garantir la conservació de les festes espanyoles d’àmbit nacional (1 de gener, Cap d’Any; 6 de gener, Epifania del Senyor; Dijous Sant i Divendres Sant; 15 d’agost, Assumpció de la Mare de Déu; 1 de novembre, Tots Sants; 8 de desembre, Immaculada Concepció; i 25 de desembre, se5 de Na, Santiago Apòstol; 19 de març, Sant Josep; el Corpus Christi i l’Ascensió; i el 29 juny, dia de Sant Pere i Sant Pau.

Finalment, Vox demana que es promogui activament la gastronomia i la carnisseria tradicionals espanyoles davant l’expansió dels segells com el halal.

Cal recordar que el Govern ha presentat un requeriment a l’Ajuntament de Jumilla perquè anul·li l’acord que impedeix les celebracions musulmanes en instal·lacions esportives davant de les crítiques del PP, que creu que només busca confrontar.

“Un xenòfob no pot ser un veritable cristià”

El bisbe de Tarragona i president de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), Joan Planellas, va advertir a Vox que “un xenòfob no pot ser un veritable cristià” després que Santiago Abascal critiqués el rebuig de l’Església a l’acord a Jumilla (Múrcia). 

En una entrevista a Catalunya Ràdio, va assegurar que la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) “va dir el que havia de dir” i va emplaçar el partit de Santiago Abascal a consultar què diu la doctrina de l’Església sobre l’acolliment de persones migrades i la dignitat de tots els éssers humans, que a més va reiterar de manera explícita. El líder de Vox, Santiago Abascal, va assegurar en una entrevista recent estar “perplex i entristit” per la posició de part de la jerarquia espanyola en matèria migratòria, davant “l’islamisme extremista que avança”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12