Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Von der Leyen deixa en suspens les represàlies als nous aranzels

La presidenta de la Comissió Europea aposta per negociar però avisa que “estan preparats per afrontar tots els escenaris”

FOTO_Parlament Europeu La presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen

ARTICLES - ZONA 2

Brussel·les deixa en suspens les represàlies als aranzels de Trump i manté l’aposta pel diàleg. Així ho va anunciar ahir la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen: “Sempre hem estat molt clars que preferim una solució negociada. Això continua essent així i aprofitarem el temps que tenim fins a l’1 d’agost”.
Malgrat tot, també va subratllar que la UE està preparada per “respondre amb contra mesures si cal”, tot dient que “estan preparats per a tots els escenaris possibles”. La líder comunitària va fer aquestes declaracions durant la presentació de l’acord comercial que ha firmat amb la presència del primer ministre d’Indonèsia, Prabowo Subianto.
El canceller alemany, Friedrich Merz, va advocar aquest diumenge per una Unió Europea unida i unes línies de comunicació “raonables” amb el president dels EUA, Donald Trump, per intentar evitar uns aranzels del 30% als productes comunitaris a partir de l’1 d’agost, alhora que va donar suport a la decisió de la Comissió Europea de no imposar.
En una entrevista a la televisió pública ARD, el polític conservador va admetre que, si finalment aquests aranzels entressin en vigor, el nou Govern germànic que ell dirigeix podria haver de “deixar de banda gran part dels nostres esforços en política econòmica, perquè això ho eclipsaria tot i afectaria profundament la indústria exportadora alemanya”. Per la seva banda, la primera ministra d’Itàlia, Giorgia Meloni, va animar ahir la UE a negociar un acord aranzelari amb Trump perquè, va dir, té “la força econòmica i financera per fer valer les seves pròpies raons i obtenir un acord equitatiu i de sentit comú. Itàlia en farà la part. Com sempre”, va declarar la mandatària ultradretana.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)