Les darreres declaracions del paer en cap, Fèlix Larrosa, defensant que el comerç local, en concret l’Eix Comercial, “es posi les piles” i “s’especialitzi” han provocat les primeres respostes, en concret la de la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants de l’Eix Comercial, Montse Eritja. “Ja fa molt temps que ens hem especialitzat”, va rebatre de forma contundent. Larrosa va explicar a l’ACN que el model comercial de Torre Salses i el local, “són iguals” i que, en cap cas, el projecte de Torre Salses ‘matarà’ l’Eix i la resta de zones comercials de la ciutat de Lleida. Una afirmació que Eritja no comparteix, tampoc.
“Ja fa anys que ens hem especialitzat. Tenim casos com La Sitgetana, que va passar de ser una sabateria local a ser una referent i tenir gran presència en línia. La majoria dels negocis fem servir les xarxes i la tecnologia per promoure els nostres productes”, va expressar la gerent dels comerciants de l’Eix. Sobre això, Eritja va incidir que l’especialització del comerç a Lleida, “va en funció del nínxol de clients de cada botiga”. És a dir, que el negoci tindrà una especialitat en consideració del seu producte i del client que compri al local.
Torre Salses, va explicar Montse Eritja, ha provocat que “marques que volien instaurar-se a l’Eix, ara esperin a la construcció del centre comercial de la Promenade”.
Eritja va ser encara més contundent amb relació a l’oferta d’oci a la ciutat. “A Lleida no n’hi ha gairebé. Per què volen influir en el model comercial i no en proposen un nou d’oci?”, va criticar. “Potser la Paeria és aquí on s’hauria de posar les piles”, va cloure.
Pimec i Fecom demanen més protecció pel comerç local
Des de la Fecom van criticar les formes de Larrosa a l’hora de dir que “el comerç local es posi les piles”. Tanmateix, “no s’oposa a cap oferta comercial que arribi, però sí que demanem que es reforci el teixit comercial”.
Pimec Comerç “vol saber sobre l’estudi” que diu que el 70% dels lleidatans vol Torre Salses. “El que coneixem nosaltres diu, en concret, que l’espai escollit per al projecte era el menys idoni”, va reivindicar.
Lleida tindrà 700 negocis que faran de refugi climàtic
Precisament, Pimec Comerç va presentar ahir la tercera campanya ‘Refugi climàtic: Sempre que ho necessitis, el teu comerç al teu costat’, la qual “promou els comerços com a refugis climàtics per fer front a les altes temperatures”. En total, 700 negocis de la ciutat de Lleida i de la demarcació tindran aquesta funció en aquest solstici d’estiu.
Manel Llaràs, president de Pimec Comerç, va explicar “que aquesta acció és un reclam per donar visibilitat al fet que el comerç local és una peça clau per a la millora de l’atenció, la cura i el benestar dels nostres barris i ciutats, ja que són llocs de confiança als quals la gent pot acudir per resguardar-se de les altes temperatures que patim a Lleida”.
Així, des de l’entitat es vol unir el comerç i la restauració de proximitat amb espais públics com biblioteques o casals. Aquesta edició torna a tenir el suport de la Federació d’Associació de Veïns de Lleida i la d’Hostaleria.
