Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un grup de nens del Mollerussa s’acostuma a vèncer als veterans

L’aposta per la pedrera al club mollerussenc dona els seus fruits i l’equip format per infants d’entre 8 i 12 anys ja és a semifinals

FOTO_ L.M. Els joves escaquistes del Mollerussa E que van disputar els quarts de final del Campionat de Catalunya contra el Pallejà: Rosen, Biel, Joan i Ferran

ARTICLES - ZONA 2

Poques vegades en el món de l’esport David aconsegueix vèncer a Goliat. En els escacs, sembla pràcticament impossible, ja que és una disciplina més aviat preparada per gent adulta. Doncs, en una d’aquestes curioses històries que sorgeixen del no res, resulta que tenim el Mollerussa E, un equip format per nens d’entre 8 i 12 anys que no paren de guanyar, per a sorpresa de fins i tot ells, a tots els rivals que enfronten, independentment de l’edat que tinguin.

Aquesta temporada ja s’han proclamat campions de 3a Provincial a Lleida, pujant així l’any que ve a una categoria superior. A més, en aquests moments es troben immersos en el Campionat de Catalunya, el qual reuneix a tots els campions territorials de les quatre ciutats catalanes. I donant la sorpresa, ja que han eliminat al Cornellà i al Pallejà als vuitens i quarts de final respectivament i esperen rival per unes semifinals que es disputaran a principis de maig.

LA MANYANA ha parlat amb alguns dels membres d’aquest equip que està causant sensació entre els aficionats als escacs de Catalunya. “Ens sentim molt bé, emocionats amb l’equip, al final som nois d’entre 8 i 12 anys i és increïble el que estem aconseguint”, expressa Rosen Stefanov, principal culpable que el Mollerussa estigui a les semifinals, ja que la seva victòria va ser clau per guanyar el millor desempat a la ronda anterior. Biel Bosch, també membre de l’equip, explica que al principi d’aquest campionat no tenien cap objectiu més enllà de donar el màxim d’ells mateixos i aprendre de cada partida, perquè al final, no deixen de ser nens. “Amb esforç, ganes i dedicació ho estem aconseguint”, diu Biel.

Respecte al fet d’enfrontar a gent molt més gran i veterana que ells, Ferran Calvís, un altre dels nens que forma aquest Mollerussa E, opina que els motiva molt, sobretot guanyar-los i demostrar que poden amb qualsevol rival, tot i que admet que al principi intimidava una mica. Joan Torres i Jordi Turuguet són els altres dos membres que integren aquest equipàs.

L’entrenador de l’equip, Joan R. Giribet, no dona crèdit de què estan fent els seus nois: “Anem a aprendre, però estem passant rondes. Com a entrenador, és sorprenent, són com esponges que ho absorbeixen tot i tenen una capacitat de concentració tremenda, ja que alguns cops les partides se’n van fins a les tres hores”, explica orgullós Giribet. El tècnic va voler fer èmfasi en la important gestió que està fent el Club d’Escacs Mollerussa en l’àmbit de la pedrera: “Cada cop es veuen més joves jugant o preguntant per com poden aprendre a jugar als escacs”. Cal destacar que a les partides només poden ser quatre membres, però l’equip està format per molts nens més que ajuden als entrenaments.

A les semifinals, jugaran contra un dels següents tres equips: Barcelona, Lillet o Gerunda. Tant com l’entrenador com els joves escaquistes tenen molt respecte pel rival barceloní, així que preferirien no enfrontar-se a ells fins a una final somiada. “Un cop hem arribat fins aquí, tot és possible”, van concloure els nois en referència a les opcions d’acabar guanyant el títol. La semifinal serà el 4 de maig i el sorteig se celebrarà el 29 d’abril.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12