Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El PSC confia que “pròximament” es tanqui un acord amb la CE per protegir el Tavascan dels aranzels de la UE a la Xina

Ballarín detalla que s’està treballant una fórmula perquè la marca pugui vendre una quota de vehicles a un preu fixat

El model de cotxe Cupra Tavascan exposat a l'estand del Saló Internacional de l'Automòbil

ARTICLES - ZONA 2

El PSC assegura que el govern espanyol i la Comissió Europea estan treballant per reduir els aranzels al Cupra Tavascan i que “pròximament” podria tancar-se un acord en aquesta línia. L’eurodiputada socialista, Laura Ballarín, considera que aquest pas és necessari perquè el model “no és un vehicle xinès” i la interposició d’aranzels faria “inviable” econòmicament la producció del vehicle. En concret, ha detallat que s’està treballant en una fórmula perquè la marca pugui vendre una quota de vehicles a un preu fixat. “Esperem que pròximament s’arribi a una solució, en les pròximes setmanes o màxim pocs mesos perquè Cupra està esperant i necessitem una solució”, ha assegurat en una atenció als mitjans.

El Tavascan és un model dissenyat a la fàbrica de Martorell, però que es produeix a la Xina. Com a tal, va entrar a la llista de vehicles amb aranzels per vendre a Europea que va aprovar la Comissió Europea la tardor passada. D’acord amb les noves tarifes, el SUV de Cupra, 100% elèctric, haurà d’assumir un aranzel del 20,7%.

El grup automobilístic de matriu alemanya ha rebutjat frontalment la mesura i ha avisat que pot arribar a posar en risc la producció a Martorell.  En diverses ocasions, el conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha defensat que el Tavascan, que es fabrica a Hefei, a la Xina és un cotxe europeu i ha rebutjat que se li apliqui la mesura per contrarestar la competència xinesa considerada deslleial.

Ballarín ha puntualitzat que l’acord s’hauria de concretar entre el govern espanyol i la Comissió Europea i ho ha equiparat a la negociació de l’excepció ibèrica, quan Espanya i Portugal van convèncer les institucions comunitàries per permetre intervenir al mercat majorista d’electricitat amb un preu màxim, per limitar el preu del gas.

En declaracions als mitjans, l’eurodiputada socialista ha defensat que el Cupra Tavascan no ha de pagar la totalitat dels aranzels als vehicles xinesos encara que el model 100% elèctric es produeixi a la planta de Hefei a la Xina.

“Des que el Consell va decidir impulsar els aranzels als vehicles produïts a la Xina, s’està treballant de la mà del govern d’Espanya i de Catalunya amb la Comissió Europea per trobar una solució i que no es tracti el model Tavascan com un vehicle xinès, perquè no ho és”, ha subratllat la membre de la comissió de Mercat Interior i Protecció del Consumidor del Parlament Europeu.

Ballarín ha puntualitzat que estan implicats en les negociacions el president de la Generalitat, Salvador Illa; el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, el ministre d’Indústria, Jordi Hereu i per part de la Comissió Europea, el vicepresident encarregat de Duanes, Maros Sefcovic, el d’Indústria, Stéphane Séjourné i la presidenta, Ursula von der Leyen.

L’eurodiputada del PSC ha detallat que en aquesta legislatura la comissió de la qual forma part treballarà en qüestions com la implementació de la Llei de Serveis Digitals (DSA) i la Llei d’Intel·ligència Artificial, la regulació dels preus dinàmics en la venda de béns i serveis, la lluita contra l’ecoblanqueig i el reglament per combatre la morositat en les transaccions comercials, entre d’altres.

Pel que fa a la Llei de Serveis Digitals, ha assegurat que “en les pròximes setmanes” s’ha de tancar l’expedient d’investigació contra la plataforma propietat d’Elon Musk, X, amb sancions que podrien arribar al 6% de la facturació anual. La normativa va entrar en vigor fa un any i s’aplica a qualsevol plataforma en línia que tingui més de 45 milions d’usuaris i les fa responsables del contingut que hi circula. Ara, el Parlament Europeu està treballant en la Llei d’Equitat Digital que busca lluitar contra els patrons obscurs i els dissenys addictius de plataformes com Temu o Tik Tok i també regular l’activitat dels ‘influenciadors’.

En aquest sentit, Ballarín s’ha mostrat partidària d’impulsar un partenariat publicoprivat per crear xarxes socials europees i no ser “ostatge” de les plataformes de fora la Unió. L’eurodiputada ha admès que la legislatura europea està “molt condicionada” per l’entorn amb un president dels Estats Units, Donald Trump, “molt bel·ligerant”. Ballarín, que és membre suplent de la delegació per a les Relacions amb els Estats Units, ha assegurat que l’arribada de Trump a la Casa Blanca accelerarà els debats en seguretat i defensa a la Unió Europea, que estaven “anestesiats” amb el seu antecessor, Joe Biden. També ha pronosticat que l’arribada de Trump pot servir perquè “el PP europeu torni al consens i s’allunyi de l’extrema dreta”, que en les últimes eleccions comunitàries va créixer amb força.

Pel que fa a la posició del català a Europa, ha assegurat que el govern espanyol i els grups estan treballant “al més alt nivell” i amb “molta intensitat” per aconseguir la unanimitat necessària per prendre la decisió.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12