El secretari general de Junts, Jordi Turull, va assegurar ahir que “combatran” el discurs d’Aliança Catalana i que el partit creu que la millor opció és fer-ho “a les urnes i no als despatxos”.
Els tres regidors de Junts de la ciutat -Montsina Llimós, Maria Soldevila i Ferran Raigon- van assegurar que la decisió s’havia pres de forma “consensuada i alineada” i que que no faran un cordó sanitari a AC, que parlaran “amb tothom” i que treballaran pels interessos dels ripollesos. Amb la marxa enrere de Junts, el pressupost d’Aliança Catalana s’aprovarà i Orriols seguirà d’alcaldessa.
La decisió de Junts va provocar la queixa de la resta de partits. La secretària general d’ERC, Elisenda Alamany, va lamentar la “por” de Junts i va apuntar que “donen lliçons de valentia però avui no s’han atrevit per una mala enquesta”. Per la seva banda, el president del PSC al Parlament, Ferran Pedret, ho va qualificar de “greu error”, els Comuns van dir que era “fer el joc a Orriols” i la CUP va criticar les injerències de Junts de Barcelona.
Per la seva banda, Sílvia Orriols, va apuntar que “la moció de confiança era una jugada arriscada i n’hem sortit victoriosos”.