Una autèntica odissea. Això és el que ha viscut més d’una vegada una pacient de l’hospital Arnau de Vilanova per poder agafar una ambulància per tornar a casa després d’una visita mèdica al centre lleidatà. Més de quatre hores d’espera i moments de “desesperació”, com relata la protagonista. Però són molts els pacients que han traslladat aquesta queixa, amb demores que poden anar des de les tres hores fins a les vuit o deu en el pitjor dels casos.
El cas d’aquesta pacient evidencia el col·lapse que existeix ara mateix amb el servei de transport programat no urgent de pacients que necessiten una ambulància. A Lleida, aquest servei el presta Ambulàncies Egara. Des del SEM van explicar que la recollida d’aquests pacients “no és fàcil” pel fet que una mateixa ambulància porta altres pacients al seu destí. Fonts del SEM van assegurar que l’activitat de l’empresa adjudicatària està dins els temps establerts, tot i que van admetre que “fem una quantitat tan alta de trasllats que aquells que no es compleixen en temps, afecten moltes persones”. Des del SEM van traslladar la seva “empatia” amb la gent que pateix aquesta situació i van afirmar que estan fent un seguiment estricte del contracte. “Lleida és de les regions sanitàries on s’han fet més esforços”. En aquests moments, hi ha activa una comissió de seguiment creada per la regió sanitària, la unitat d’atenció al ciutadà de CatSalut, per dos professionals del SEM, directors de sector i l’empresa adjudicatària.
La comissió va reprendre les reunions a l’estiu davant la situació de col·lapse del servei. Es treballa per augmentar els recursos físics i humans, reforçant el servei amb més ambulàncies i professionals. “Aviat s’han de veure millores”, asseguren des del SEM.