El grup gihadista Estat Islàmic va reivindicar ahir un atac divendres a la ciutat de Solingen, a l’oest d’Alemanya, que va causar tres morts i vuit ferits. Els fets van tenir lloc al nucli històric de Solingen i prop d’un dels escenaris on se celebrava un concert a ‘Festival de la Diversitat’.
Després d’apunyalar diverses persones de forma aleatòria, l’atacant va poder fugir al mig del caos i de moment no ha estat localitzat. Un adolescent de 15 anys va ser detingut ahir a Solingen sota la sospita d’haver tingut coneixement previ de l’atac amb ganivet.
L’adolescent és sospitós d’haver tingut coneixement previ del succés i de no haver actuat per impedir-ho, però els investigadors creuen que no es tracta de l’atacant, que segueix en fugida i del que es pensa que va actuar en solitari.
No s’ha volgut donar una descripció del presumpte autor de l’atac, pels testimonis contradictoris que s’han recollit i la poca claredat que s’ha aconseguit fins ara en el cas.
Atac contra una sinagoga al sud de França
Mentrestant, aquest dissabte es va produir un atac contra una sinagoga del sud de França, succés que s’investiga com un acte terrorista, mentre les forces de seguretat segueixen la pista del presumpte autor i els seus possibles còmplices.
La Fiscalia Nacional Antiterrorista (PNAT) va anunciar en un comunicat que s’ha fet càrrec de la investigació per tres càrrecs: intent d’assassinat, destrucció amb mitjans perillosos i associació de malfactors, tots amb motivacions terroristes.
Un policia municipal de localitat de La Grand Motte (uns 8.600 habitants) va resultar ferit, encara que no de gravetat, en aquest atac, que va consistir en l’incendi de dos vehicles, en un dels quals hi havia una bombona de gas que va esclatar.