L’alt representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors i Política de Seguretat, Josep Borrell, va avançar ahir que la UE no reconeixerà Nicolás Maduro com a president de Veneçuela fins que no es lliurin i puguin ser verificades les actes electorals.
“Mentre no vegem un resultat que sigui verificable no ho reconeixerem”, va recalcar el cap de la diplomàcia europea, que es va expressar així després que el Tribunal Suprem de Justícia de Veneçuela, controlat per magistrats afins al chavisme, ratifiqués Maduro com a president, donant per bons els resultats que va difondre el Consell Nacional Electoral tot i no aportar les actes electorals.
El Govern espanyol també va comunicar ahir que no reconeixerà els resultats fins que es publiquin de manera “íntegra i verificable” les actes electorals de les votacions.
Els Estats Units van considerar ahir que la ratificació per part del Suprem de la victòria de Maduro no és creïble. “Aquesta resolució no té tota credibilitat atesa l’aclaparadora evidència que González va rebre la majoria dels vots”, va dir el Departament d’Estat en referència al candidat opositor Edmundo González Urrutia, el qual va instar a fer una auditoria de l’ens electoral amb observadors internacionals.