Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Passar d’un vídeo a l’altre a internet acaba sent més avorrit

“Si la gent vol gaudir de l’experiència, s’ha de concentrar en el contingut i reduir el canvi digital”, diu la investigadora Katy Tam

FOTO_ Alberto Martín (EFE) L’Associació Americana de Psicologia ha fet l’experiment

ARTICLES - ZONA 2

 

Veure vídeos curts a YouTube, TikTok, Facebook o altres plataformes de mitjans de comunicació en línia és un passatemps comú per a les persones que tenen telèfons intel·ligents, però saltar d’un vídeo a un altre per a combatre l’avorriment i visualitzar només uns pocs segons acostuma a tenir l’efecte contrari: és més avorrit i fa que les persones se sentin més insatisfetes i menys interessades pel contingut, segons un estudi publicat per l’Associació Americana de Psicologia a la revista ‘Journal of Experimental Psychology: General. L’estudi es va dur a terme amb set experiments en els quals van participar més de 1.200 persones dels Estats Units i universitaris de la Universitat de Toronto, el Canadà. En els experiments, els participants van passar d’un vídeo en línia a un altre quan estaven avorrits, pensant que se sentirien menys avorrits canviant de vídeo en lloc de veure-ho sencer, però van descobrir que el canvi digital -veure breus fragments de vídeos o avançar ràpidament- tenia l’efecte contrari.

“Si la gent vol gaudir més de l’experiència de veure vídeos, pot intentar concentrar-se en el contingut i reduir al mínim el canvi digital perquè igual que pagar per una experiència més immersiva en una sala de cinema, es gaudeix més submergint-se en els vídeos en lloc de saltar-los”, afirma Katy Tam, autora principal i investigadora de la Universitat de Toronto.

L’experiment tenia dues fases; en la primera, els participants van veure un vídeo de YouTube de deu minuts sense tenir l’opció d’avançar-lo o passar-ho. En la segona, els participants podien passar lliurement per set vídeos de cinc minuts en 10 minuts. Els participants van dir sentir-se menys avorrits quan veien un únic vídeo i van considerar que l’experiència visual era més satisfactòria, atractiva i significativa. ”La commutació digital pot fer que el contingut dels vídeos en línia sembli que no tingui sentit, perquè la gent no té temps de comprometre’s amb el contingut o entendre-ho”, afirma Tam.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12