La plataforma Salvem Cal Macià va carregar ahir contra l’exconsellera de Cultura, Natàlia Garriga, per no haver complert el compromís de finançar l’adquisició de la casa de Vallmanya, un acord que va signar a tres bandes juntament amb la Diputació de Lleida i l’Ajuntament d’Alcarràs el desembre del 2023, fa vuit mesos.
En un fil a ‘X’, va lamentar no haver-se pogut reunir amb ella “malgrat haver-ho sol·licitat formalment i informalment en diverses ocasions” i va afirmar que el balanç “no pot ser positiu”, ja que, asseguren, la casa està “molt pitjor” que quan es va fer càrrec de la cartera de cultura fa més de tres anys.
En aquest sentit, va criticar que Garriga marxa sense haver declarat Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN) i van assegurar que l’exconsellera “en cap moment” ha tingut Vallmanya com una “prioritat”. “Els pocs avanços s’han fet en reacció a les mobilitzacions i des de la conselleria s’ha fet la vista grossa amb un ajuntament que incomplia la Llei de Patrimoni Cultural Català, negant-se a actuar de forma subsidiària des de la Generalitat, com la mateixa llei estableix”, van sentenciar a ‘X’.
En la piulada, va lamentar que des de l’any 2017, quan es va fer públic el mal estat de la casa, “han passat pel càrrec quatre consellers, i els resultats són que segueix ensorrant-se sense que les administracions n’hagin garantit la preservació”.
Així, van reclamar a la nova consellera Sònia Hernández, que compleixi els compromisos.