La Paeria ha tret a licitació, fins al pròxim dilluns 26 d’agost, el servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’un sistema de Business Intelligence, amb un pressupost de gairebé 140.000 euros, que s’inclou dins del projecte Compra a Lleida amb fons europeus Next Generation. Aquest sistema es basa en el coneixement i anàlisi del comportament turístic i comercial, tant de persones residents com visitants, per satisfer les seves necessitats i incrementar la interacció, especialment a les àrees comercials. El projecte Compra a Lleida permetrà, segons el consistori, aplicar a la ciutat estratègies de màrqueting digital per oferir una millor experiència i més completa als veïns de la capital del Segrià i als turistes.
Aquest servei vol captar, gestionar i analitzar les dades que es rebin per poder definir les estratègies i accions per a la millora del sector a la ciutat. Això es farà mitjançant el monitoratge de les xarxes socials, amb el consentiment de la persona usuària, per establir el seu perfil consumidor i poder determinar accions per incrementar la interacció en les àrees comercials de la ciutat. Els usuaris es registren i accedeixen, prèvia acceptació, al servei que els oferirà diverses opcions de compra i turístiques de la ciutat.
Segons apunta la Paeria, el nou sistema contribuirà a la “modernització i la competitivitat” del sector comercial i turístic i, específicament, té en compte la transició digital, amb noves tecnologies per millorar la gestió i el posicionament de la ciutat.