Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Magraners rebutja el crematori i surt al carrer per dir “prou”

Un centenar de veïns reclamen buscar una nova ubicació per al projecte perquè consideren que està a prop d’habitatges

FOTO_ Tony Alcántara Els veïns van exhibir diverses pancartes en contra del crematori

ARTICLES - ZONA 2

Al crit de “no al crematori” i “Magraners diu prou”, un centenar de veïns del barri es van manifestar ahir per rebutjar el projecte d’un segon tanatori i crematori en un solar al costat del cementiri entre l’N-240 i el carrer Almeria. Els manifestants van exhibir pancartes amb lemes com “Magraners ja té dos crematoris, no en volem quatre més” o “que sigui legal no vol dir que sigui ètic, bo i saludable per a les persones” i van fer molt de soroll amb xiulets i tambors.

La presidenta de l’associació de veïns de Magraners, Pilar Sánchez, va dir que “estem d’acord amb els tanatoris i els crematoris, però no compartim que estigui dins la ciutat de Lleida”. De fet, els veïns es queixen que el solar on es pretén ubicar es troba a 150 metres de les primeres cases del barri i, per això, demanen que es busquin altres terrenys propers a Lleida, que no perjudiquin la salut dels veïns, ja que temen que el crematori generi pudors i contaminació en una zona que ja està envoltada de polígons industrials, va apuntar Sánchez. Un dels veïns que va participar en la manifestació va assegurar que “la paciència se’ns està acabant. Estem farts”. Els veïns van recordar que “ja hem pagat un peatge prou alt”, citant altres projectes que afecten de ple al barri com les línies d’alta tensió.

El president de la FAVLL, Toni Baró, va explicar que a través de la comissió d’urbanisme estan buscant alternatives i assessoria legal per trobar una solució i aconseguir que s’escolti la veu dels veïns. “Si els veïns no volen un equipament no l’haurien de tenir”, va asseverar Baró, qui entén que cal buscar un consens sense perjudicar ningú. Sánchez va avançar que la setmana vinent es reuniran amb la regidoria d’urbanisme i tècnics de la Paeria per “saber com està el projecte i els permisos i saber compleix la normativa”. La protesta va comptar amb el suport de la portaveu de Junts, Violant Cervera, la regidora d’ERC, Sandra Castro, i el cap de l’oposició, el popular Xavier Palau.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12